Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Aldi rusza ze sklepem internetowym w Wielkiej Brytanii

Aldi chce uruchomić sklep internetowy w Wielkiej Brytanii. Po roku rekordowej sprzedaży dyskonter stał się 6. największą siecią wśród supermarketów działających na brytyjskim rynku - donosi The Telegraph.
Reklama

Na początku przyszłego roku sieć zacznie sprzedawać w sieci wina, a wiosną do oferty wejdzie asortyment non-food. Sieć zaoferuje klientom dostawę zakupów do domu.

Aldi odnotował 31-proc. wzrost sprzedaży w ciągu ostatniego roku w stosunku do rekordowych 6,93 mld funtów w zeszłym roku. To równowartość 31 mln funtów dodatkowej sprzedaży co tydzień.

Z powodu obniżenia cen, aby przyciągnąć klientów do sklepów,  zysk operacyjny sieci spadł o 11 mln funtów do ponad 230 mln.

Zdaniem ekspertów wynik pokazuje, że nawet Aldi nie może "uciec od szponów trwającej wojny cenowej wśród supermarketów"

Przypomnijmy, według najnowszych badań Kantar Worldpanel, coraz więcej Brytyjczyków zamiast w krajowych sieciach handlowych decyduje się na zakupy u niemieckich dyskonterów. Lidl oraz Aldi stale umacniają swoja pozycję na rynku. Do połowy września obie sieci zwiększyły sprzedaż o ponad 15 proc. Niemieckie sieci mają obecnie 9,8 proc. udział w brytyjskim rynku – 4,2 proc. w przypadku Lidla oraz 5,6 proc. w przypadku Aldiego.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum