Aldi wzmacnia portfolio ekologicznych marek własnych
Aldi Süd rozszerzy swój asortyment produktów organicznych o jedną trzecią, podczas gdy oddział Nord dodaje kolejne 20 proc. indeksów do swojej oferty. Nowości będą wprowadzane w różnych kategoriach, część z nich trafi do sprzedaży w ramach specjalnych ofert detalisty.
Ostatnie posunięcie Aldiego wynika z niedawnego, bardzo podobnego ruchu w kategorii mięsa - oddziały Nord i Süd wprowadziły własną markę, która koncentruje się na dobrostanie zwierząt. Dodatkowo Aldi będzie stosować do produkcji swoich marek kakao z upraw fair trade. Inicjatywy te z pewnością przyczynią się do zwiększenia pozytywnego wizerunku marki. Co ciekawe, wszystkie te komunikaty wskazują, że dywizje Nord i Süd coraz częściej działają razem. Pomoże im to uzyskać więcej synergii w czasach, gdy supermarketyzacja formatu ma wciąż negatywny wpływ na jego efektywność.
Rozszerzona linia produktów organicznych najprawdopodobniej zwiększy udział rynkowy dyskonta w tej kategorii i wywrze presję na ekologiczne sklepy specjalistyczne w Niemczech.