PARTNER PORTALU

Aleksandra Niżyńska, EIT Food: Pandemię można wykorzystać jako czas na zmiany i innowacje

www.portalspozywczy.pl 3 listopada 2020 10:10

Aleksandra Niżyńska, EIT Food: Pandemię można wykorzystać jako czas na zmiany i innowacje Aleksandra Niżyńska, Project Manager in CEE, EIT Food

Musimy się pogodzić z tym, że pandemia nas szybko nie opuści. Ten moment firmy z branży - od rolników do branży retail czy HoReCa - mogą wykorzystać na innowacje i zmienianie siebie dla konsumentów - mówiła podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu Aleksandra Niżyńska, Project Manager in CEE, EIT Food.

W ubiegłym tygodniu EIT Food opublikowało raport na temat przyszłości rolnictwa. - W marcu 2020 r. kiedy już wiedzieliśmy, że nasza rzeczywistość nie będzie taka sama, przenalizowaliśmy scenariusze przyszłości dla naszej branży - mówiła Aleksandra Niżyńska.

Istnieje bardzo dużo możliwości rozwoju branży rolno-spożywczej w Polsce. Dzięki swojej odporności na kryzysy i takich sytuacji jak Covid-19 może wrócić dość szybko do stanu sprzed kryzysu.

- W kwietniu produkcja dóbr trwałych spadła o ponad 50 proc. rdr. Produkcja FMCG, w tym żywności tylko o 14 proc., a w lipcu ten wskaźnik wzrósł i przekroczył stan sprzed pandemii. To pokazuje, że branża ma szansę na szybką odbudowę, choć to nie zawsze może być tylko pozytywny aspekt. Może on sprawić, że branża będzie odporna na przyszłość. Każdy przedsiębiorca powinien więc postawić sobie pytanie czy chce być gotowy na przyszłość, co oznacza podejmowanie ryzyka i trudnych decyzji. A wszelkie innowacje łączą się z ryzykiem. A może stawia na to, żeby być odpornym na kryzys i wrócić do "normalności", czyli sytuacji sprzed marca br., choć nie wiem czy to jeszcze w ogóle będzie możliwe - mówiła Aleksandra Niżyńska. 

- Musimy się pogodzić z tym, że pandemia nas szybko nie opuści. Ten moment firmy z branży - od rolników do branży retail czy HoReCa - mogą wykorzystać na innowacje i zmienianie siebie dla konsumentów - dodała.

EIT Food stworzyło 4 scenariusze przyszłości, w których przedsiębiorcy z branży rolno-spożywczej mogą się odnaleźć. Dwa są zachowawcze, dwa - ekstremalne. Te zachowawcze mają zainspirować przedsiębiorców. 

1. Nowy konsument. Korzysta coraz częściej z onlinowych opcji, jak delivery. Firmy będą musiały dostosować się do nowych możliwości i potrzeb konsumentów, choć niekoniecznie mają zasoby finansowe.

2. Nowe zasady. Konsumenci nie będą chcieli dostosować się do nowej rzeczywistości. Będą woleli wrócić do normalności sprzed marca i nie zaakceptują zmian. Natomiast przedsiębiorstwa dzięki dość szybkiej odbudowie gospodarczej, będą chciały wprowadzać innowacje na rynek. Będziemy obserwować napięcie pomiędzy konsumentem 'konserwatywnym', a nowoczesną branżą. 

Pandemia koronawirusa zaburzy zmiany klimatyczne?

- Rok 2019 to kult klimatu i potępienie plastiku. Teraz sami konsumenci woleliby sterylności. Opakowania to jednak ogromne pole do innowacji. Wszelkie alternatywne dla plastiku opakowania muszą być trwałe i higieniczne - mówiła Aleksandra Niżyńska, Project Manager in CEE, EIT Food.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7414

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,24

  • Śr

    5,11

  • Min

    4,05

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.