Algorytmy doradzą klientom sklepów COS

Wirtualne dopasowanie odzieży
W amerykańskich sklepach COS H&M wdraża projekt pilotażowy z nowymi rozwiązaniami, których celem jest zapewnienie kupującym bezproblemowych i przyjemnych zakupów. Klienci mogą uzyskać porady dotyczące stylu, szybszą realizację transakcji oraz ulepszone opcje dostawy i zwrotu.
W pierwszym sklepie pilotażowym w Beverly Hills, COS wyposażył przymierzalnie w inteligentne lustra, które rozpoznają produkt, rozmiar i kolor, a następnie udzielają klientom osobistych porad dotyczących stylizacji. W samym sklepie znajdują się inne rodzaje luster, w których klienci mogą wirtualnie przymierzyć ubrania. H&M testuje także nowe, szybsze rozwiązania kasowe. Klienci nie muszą już stać w kolejce, ale mogą dokonywać zakupów z personelem w sklepie.
Porady algorytmów
Po pierwszych pozytywnych doświadczeniach w Beverly Hills, H&M chce wprowadzić tę technologię do kolejnych amerykańskich sklepów COS. Nie wiadomo, czy i kiedy technologia trafi również do Europy.
Zastosowanie innowacyjnej technologii w przestrzeni sklepowejnie jest niczym nowym. Amerykańska sieć odzieżowa Rebecca Minkoff już od kilku lat używa takich cyfrowych gadżetów. Niedawno Amazon otworzył swój pierwszy sklep odzieżowy Style. Kupujący robią tam zakupy za pośrednictwem aplikacji i otrzymują spersonalizowane porady dotyczące stylu oparte na algorytmach.