Allegro: polskie firmy odbierają konkurencję z Azji jako nieuczciwą

Autor: Rzeczpospolita 5 września 2018 10:12

Allegro: polskie firmy odbierają konkurencję z Azji jako nieuczciwą Fot. Shutterstock.com

Budżet traci ogromne pieniądze z tytułu nieopodatkowanych zakupów robionych przez Polaków w e-sklepach i platformach internetowych poza UE, zwłaszcza w Chinach. Mowa nawet o 1 mld zł rocznie. Allegro ma nadzieję, że uda się to zmienić - wynika z informacji, do których dotarła "Rzeczpospolita".

Jak donosi dziennik, resort powołał już specjalny zespół, który analizuje możliwości wprowadzenia nowych rozwiązań uszczelniających system.

Zmian oczekują polskie firmy e-commerce, które konkurencję z Azji odczuwają jako nieuczciwą. "Rz" zaznacza, że obecnego stanu nie chce zmieniać Poczta Polska, bo nowe formalności oznaczałyby dodatkowe obowiązki i koszty, a już teraz przedstawia wszystkie przesyłki z towarami spoza UE do kontroli celno-skarbowej. Rzeczpospolita informuje, że to nie rząd, a Allegro było inicjatorem pomysłu z uszczelnieniem VAT-u dla paczek pochodzących z Aliexpress.

Biuro prasowe Allegro wystosowało komunikat w tej sprawie: "Staramy się być głosem 125 000 polskich przedsiębiorców zrzeszonych na naszej platformie, działających rzetelnie i zgodnie z prawem. Wielokrotnie skarżyli się na nierówność traktowania i stosowania obowiązującego prawa. Ponoszą wszystkie przewidziane prawem daniny publiczne, w tym cła i podatki jednocześnie zmagając się ze zjawiskiem nabywania produktów poza UE, głownie w Chinach, i sprowadzania ich w przesyłkach listowych bez uiszczenia VAT. Ich zdaniem to zwyczajnie nie fair i trudno się z taką opinią nie zgodzić. Chodzi bowiem w gruncie rzeczy tylko i wyłącznie o egzekwowanie obowiązującego polskiego prawa i tworzenie równych warunków konkurowania dla wszystkich. Staramy się, żeby głos polskich przedsiębiorców był słyszany w całym ekosystemie gospodarczym i docierał wszędzie tam, gdzie liczymy na uzyskanie wsparcia dla polskich przedsiębiorców."

Michał Kreczmar, dyrektor ds. cyfrowej transformacji w PwC, na łamach dziennika ocenia:

Trzeba rozdzielić towary zamawiane przez konsumentów od tych, jakie trafiają na rynek z zamiarem odsprzedaży. Hurtownicy zdecydowanie powinni być opodatkowani, ponieważ w innej sytuacji nie ma mowy o uczciwej konkurencji z firmami, jakie na polskim rynku działają, które wszelkie daniny do budżetu ponoszą.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6507

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.