Allegro z 1,59 mld zł wpływów i 242,2 mln zł zysku operacyjnego
Od końca lipca 2016 roku do końca ub.r. Allegro zanotowało 1,59 mld zł wpływów ze sprzedaży (w tym 98,9 mln zł z reklam), 242,2 mln zł zysku operacyjnego i 118,1 mln zł straty netto. Firma ma 4,1 mld zł zadłużenia wobec swojego nowego właściciela, pracuje w niej 1,4 tys. osób - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Ostatnie wyniki finansowe Allegro obejmują okres od 28 lipca 2016 roku do końca ub.r. z uwagi na przekształcenia właścicielskie w firmie. Jesienią 2016 roku ogłoszono, że Grupa Allegro (obejmująca platformy Allegro.pl i Ceneo.pl) zostanie kupiona od koncernu Naspers przez fundusze inwestycyjne Cinven, Permira i Mid Europa. Obecnie Allegro należy do luksemburskiej spółki Adinan Bondco, w której fundusze Cinven i Permira mają po 45 proc. udziałów, a Mid Europa Partners - 10 proc.
Na koniec ub.r. zobowiązania długoterminowe Allegro wynosiły 5 mld zł, z czego 4,33 mld zł to kredyty i pożyczki, a 664,8 mln zł to zobowiązania na odroczony podatek dochodowy. Jednocześnie firma miała do dyspozycji 300,6 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów. Prawie 100 mln zł z reklam, 175 mln zł na pracowników W analizowanym okresie Allegro osiągnęło 1,59 mld zł przychodów ze sprzedaży. Zdecydowaną większość (1,31 mld zł) zapewniły usługi e-commerce, natomiast 145,8 mln zł pochodziło ze sprzedaży internetowej towarów. Z usług reklamowych firma zanotowała 98,9 mln zł wpływów, a z pozostałych źródeł - 39,3 mln zł.
Przeczytaj także:
Koszty pracownicze wyniosły 175,6 mln zł - są to nakłady dotyczące zarówno pracowników etatowych, jak i współpracowników firmy. W Allegro w analizowanym okresie pracowało średnio 1 439 osób.
W sprawozdaniu jako cel Allegro na br. zapisano „utrzymanie dynamiki wzrostu wyższej od konkurencji, natomiast wizją spółki na kolejne lata jest osiągnięcie pozycji lidera całego rynku handlu online i offline w Polsce”.
Przeczytaj także:
Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Allegro.pl zanotowało 16,52 mln realnych użytkowników i 1,19 mld odsłon.

-
tomek1 2018-08-16 11:05:55
Nie wiem czy im się uda realizować optymalnie cel, bo z tego co widzę, to coraz więcej na aukcjach pojawia się informacji z zaproszeniem do sklepu interenetowego sprzedającego, a niekonieczne do pozostałych aukcji. Sam mam kilku znajomych, którzy po zmianach się z Allegro wyprowadzili i jakoś nie załują, bo koszty utrzymania strony internetowej przy kosztach sprzedaży na platformie są zdecydowanie mniejsze, zwłaszcza, że w obu przypadkach nie mowa o wisiorkach czy sukienkach (chociaż sukienki za kilka tyś też można kupić :O), ale o towarach droższych więc i koszty towarzyszące na allegro zdecydowanie rosną. Na Netgraf już dawno pisali, że warto zainwestować we własne miejsce w sieci, a nie wynajmować stoisko do Allegro. I mieli rację. Ciekawe czy ta tendencja ucieczkowa będzie się utrzymywać.. Naprawdę intresujące, miał być polski e-bay a tu nie dośc, że coraz mniej polski to jeszcze aliexpress przejmuje większość konsumentów.
- Nd 22:25 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Nd 19:59 Credit Agricole: Wzrost cen żywności najniższy od stycznia 2019 r.
- Nd 16:34 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- Nd 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Nd 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- Nd 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- Nd 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.