Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Allegro z narzędziem analitycznym dla sprzedawców


Allegro wprowadza nowe bezpłatne narzędzie dla sprzedawców o nazwie „Jakość mojej sprzedaży”. Panel zapewnia dostęp do danych, dzięki którym sprzedawcy mogą porównać atrakcyjność swojej oferty ze standardem jakości obsługi klienta na Allegro.
Reklama

Obecnie na Allegro działa ponad 125 tys. firm, w większości polskich małych i średnich przedsiębiorstw. W 2018 r. to grono powiększyło się o 16 tys. podmiotów. Nowy panel „Jakość mojej sprzedaży” pomoże im jeszcze lepiej zarządzać sprzedażą na Allegro. Nowa zakładka gromadzi różne dane dotyczące aktywności sprzedawców, między innymi o rekomendacjach klientów, terminowości wysyłek czy liczbie otwartych dyskusji i średnim czasie odpowiedzi. Aby mogli przeanalizować swój biznes z szerszej perspektywy, panel zapewni im możliwość porównania wyniku z resztą sprzedających na Allegro. Dzięki temu sprzedawcy mogą dowiedzieć się, jak dobrze sobie radzą. Dodatkowo, mogą również skorzystać ze wskazówek i poprawić osiągane wyniki.

- W Allegro stale monitorujemy różne elementy, które pozwalają nam zapewnić doskonałą obsługę klienta. Allegro opiera się na big data, więc zależy nam na tym, aby podzielić się naszymi cennymi spostrzeżeniami ze sprzedawcami – wyjaśnia François Nuyts, prezes Allegro - Allegro to świetne miejsce do prowadzenia biznesu, oferujące cały ekosystem usług i narzędzi wspierających sprzedawców, czego doskonałym przykładem jest nasz kluczowy projekt – Allegro Smart! Nowy panel będzie świetnym uzupełnieniem. Chcemy promować najlepsze praktyki w zakresie obsługi klienta, ponieważ tylko dzięki temu sprzedawcy na Allegro mogą odnieść sukces w sprzedaży online. Po pełnym wdrożeniu zaplanowanym najpóźniej na koniec roku, wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert– dodaje.

W panelu „Jakość mojej sprzedaży” nie tylko gromadzone są użyteczne informacje, ale także prezentowane są w szerszym kontekście. Panel pokazuje różne aspekty działalności sprzedawców, a ściślej – jakość ich oferty z punktu widzenia klienta. Dzięki jednemu, prostemu panelowi sprzedawca może monitorować cztery główne aspekty swojej działalności, niezbędne do zapewnienia doskonałej jakości obsługi klienta:

opinie klientów (np. rekomendacje i opinie),

jakość dostawy (np. terminowa wysyłka, liczba zrealizowanych zamówień),

jakość obsługi klienta (np. liczba otwartych dyskusji i średni czas odpowiedzi),

atrakcyjność oferty (np. liczba ofert z Allegro Smart!, pełen wybór operatorów płatności).

Każdy parametr opatrywany jest komentarzem i wskazówką jak go poprawić. Przedstawiamy również informacje o tym, jak dobrze radzi sobie sprzedawca w porównaniu ze średnią, posługując się pięciostopniową skalą: Super, Dobry, Neutralny, Wymaga poprawy i Nieakceptowalny. Niektóre informacje są obecnie prezentowane w postaci zapowiedzi. Oznacza to, że w przyszłości staną się obowiązkowe dla wszystkich sprzedawców, dlatego warto jest wziąć je pod uwagę.

Prace nad narzędziem trwają, więc niektóre szczegóły mogą ulec zmianie. Allegro pracuje również nad dodatkowymi korzyściami dla sprzedawców osiągających najlepsze wyniki. To, między innymi, wpływ na pozycjonowanie ofert według trafności, atrakcyjne warunki uczestnictwa w Strefie okazji, czy szybsza obsługa klienta.
Panel „Jakość mojej sprzedaży” nie skupia się na wynikach sprzedaży, ale przedstawia obiektywne czynniki, które mają kluczowy wpływ na zadowolenie klientów. NPS (Net Promoter Score, pomiar satysfakcji klienta) marki Allegro wynosi +77. Oznacza to, że 8 na 10 klientów poleca robienie zakupów na platformie. Wynik jest porównywalny do wyników osiąganych przez najbardziej znane światowe marki, takie jak Starbucks (+77) czy Netflix (+68).

Obecnie wszyscy sprzedawcy mają już dostęp do nowego narzędzia, a pełne wdrożenie ma planowo mieć miejsce do końca 2019 roku.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.