Alma Market z mniejszą stratą za pierwsze półrocze 2016 r.

Alma Market opublikowała wyniki finansowe za 6 miesięcy 2016 r. W tym czasie przychody ze sprzedaży działalności kontynuowanej wyniosły 719 052 tys. zł w porównaniu do 790 102 tys. zł w pierwszym półroczu 2015 r. Strata netto to 11 865 tys. zł (16 770 tys. zł straty w I pół. 2015 r.)
Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Alma Market S.A. zrealizowane w I półroczu 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego były niższe o prawie 9% tj.: 71 mln zł. Na spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży decydujący wpływ miały spadki przychodów największych spółek Grupy, to jest spółki dominującej Alma Market S.A. (spadek o 43,9 mln zł r/r) oraz spółki zależnej Krakchemia S.A. (spadek o 29 mln zł r/r). Na spadek wartości zrealizowanych obrotów oraz wielkość wypracowanej marży w spółce Alma Market S.A. miały wpływ niższe obroty osiągane przez obiekty handlowe spółki związane między innymi z ograniczaniem powierzchni sprzedaży a także wychodzeniem z nierentownych lokalizacji.
Spadek przychodów ze sprzedaży zrealizowany przez Grupę Kapitałową w pierwszym półroczu 2016 roku przełożył się na ujemny wynik na działalności operacyjnej, gdyż Grupa odnotowała w tym okresie stratę na poziomie prawie 8,0 mln zł (przy poziomie -10,6 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego).
Przeczytaj także:
Plany inwestycyjne Alma Market S.A. na 2016 rok zostały ograniczone. Zakłada się zmniejszenie wielkości powierzchni handlowych celem zwiększenia rentowności sprzedaży realizowanej na 1 mkw sklepu. Otwieranie nowych placówek związane będzie z zamianą miejsca sprzedaży, tak jak w przypadku uruchomienia obiektu w Galerii Matejki w Łodzi w dniu 18 maja 2016 roku w miejsce zamkniętego w lutym b.r. sklepu w łódzkiej Manufakturze lub zajęciem nowej atrakcyjnej pod względem handlowym lokalizacji, jak w przypadku otwartego w dniu 1 lipca 2016 roku sklepu w Węgrzcach w gminie Zielonki koło Krakowa.
Jak zastrzega Alma, ostateczne decyzje o uruchomieniu bądź ograniczeniu powierzchni poszczególnych obiektów handlowych będą uzależnione od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych.
Przeczytaj także:
Spółka planuje otwarcia nowych sklepów franczyzowych pod marką Alma Smart o powierzchni ok. 200-450 mkw. zlokalizowanych w centrach miast oraz na osiedlach mieszkaniowych. Wartość nakładów inwestycyjnych, które zostaną jeszcze zrealizowane w 2016 roku będzie zależna od pozyskanych środków na ten cel od partnerów, którzy wynajmują powierzchnie handlowe i ze sprzedaży innych nieruchomości i nieruchomości inwestycyjnych należących do spółki i jej spółek zależnych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
-
do im tak ! kara wraca 2016-08-06 23:58:36
mazgaj złodziej nie płaci dostawcom
ma pełno spraw sądowych o nie płacenie kontrachentom
to juz koniec almy !!!!
i nie dajcie się nabrać w sklepy frenczyzowe BO UTOPICIE WSZYSTKIE PINIADZE NA KTÓRE CIĘŻKO PRACOWALIŚCIE
DOŚĆ SIĘ NACHAPAŁ !!!! -
Rusłan35 2016-08-05 09:17:56
Z jednej strony szkoda ludzi. Z drugiej strony - jeśli chodzi o pana prezesa, dobrze mu tak. Brałem kiedyś udział w rekrutacji na wyższe stanowisko w Almie i miałem wątpliwą przyjemność poznać pana Mazgaja osobiście. Gbur i burak to mało powiedziane.
-
monaco 2016-08-04 17:21:00
THE END (ale na swoje życzenie del prezesi) 😎
- 17:05 31 polskich firm w rankingu najszybciej rozwijających się firm "Financial Times"
- 16:52 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
- 16:35 21 obiektów po serwisach samochodowych zmieni szyld na Media Expert
- 15:37 Restauratorzy są uporczywie nękani? Tak uważa Konfederacja
- 15:31 Facebook będzie płacił za treści dziennikarskie
- 15:03 Marka Cheetos z nową kampanią
- 14:44 Picodi.com pozyskał brazylijskiego inwestora. Wartość transakcji to 80 mln zł
- 14:41 Analiza: Amazon nie oferuje lepszych cen niż Allegro
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.