PARTNER PORTALU

Amazon postrachem detalistów. Gigant wywoła wojnę cenową?

Autor: rp.pl 8 maja 2018 09:56

Amazon zapowiedział znaczne obniżki cen flagowych produktów, jak tablety Fire, głośniki Echo czy czytniki Kindle. Cięcia sięgają ponad 30 proc. i są zależne od modelu, ale branża i tak patrzy na takie ruchy z niepokojem. Amazon jest już największym sprzedawcą internetowym w USA, ale jego poczynania są odczuwalne dla wszystkich sprzedawców. W tym roku w USA upadłość ogłosiło już 11 sieci handlowych, a analitycy zgodnie oceniają, iż strategia Amazona to jeden z głównych powodów takiego stanu rzeczy – informuje Rzeczpospolita.

– Cały rynek detaliczny musi zmagać się z nowymi wyzwaniami w zakresie preferencji zakupowych, sposobów dostawy oraz nowych zwyczajów konsumentów – podała w komunikacie jedna z tych firm, sieć jubilerska Claire's. Nietrudno zauważyć, że chodzi głównie o sprzedawców internetowych z Amazonem na czele. Także upadek słynnej sieci Toys'R'Us wprost wiązany jest z ogromną konkurencją ze strony internetowego giganta, który – nieobarczony kosztami czynszów oraz rzeszy pracowników stacjonarnych sklepów – może pozwolić sobie nawet na zaskakujące ruchy.

Amazon opanował do perfekcji cięcie cen. Już pierwszego dnia po zakupie za 13,7 mld dol. sieci spożywczej Whole Foods, Amazon zdecydował o obniżeniu cen na ofertę tych sklepów o ponad 40 proc. Jak wyjaśnia Mark Baum, wiceprezes Food Marketing Institute, cena zawsze była największą barierą dla klientów sieci Whole Foods, a Amazon tym ruchem demonstruje, że chce zdominować kolejny sektor rynku. Zdaniem tego eksperta konkurencja detaliczna, ale również producenci żywności czy chemii gospodarczej, powinna poważnie przemyśleć swoje strategie cenowe i przygotować się na starcie z nowym rywalem.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9865
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,26

  • Śr

    4,23

  • Min

    3,37

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.