Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Amazon postrachem detalistów. Gigant wywoła wojnę cenową?

Amazon zapowiedział znaczne obniżki cen flagowych produktów, jak tablety Fire, głośniki Echo czy czytniki Kindle. Cięcia sięgają ponad 30 proc. i są zależne od modelu, ale branża i tak patrzy na takie ruchy z niepokojem. Amazon jest już największym sprzedawcą internetowym w USA, ale jego poczynania są odczuwalne dla wszystkich sprzedawców. W tym roku w USA upadłość ogłosiło już 11 sieci handlowych, a analitycy zgodnie oceniają, iż strategia Amazona to jeden z głównych powodów takiego stanu rzeczy – informuje Rzeczpospolita.
Reklama

– Cały rynek detaliczny musi zmagać się z nowymi wyzwaniami w zakresie preferencji zakupowych, sposobów dostawy oraz nowych zwyczajów konsumentów – podała w komunikacie jedna z tych firm, sieć jubilerska Claire's. Nietrudno zauważyć, że chodzi głównie o sprzedawców internetowych z Amazonem na czele. Także upadek słynnej sieci Toys'R'Us wprost wiązany jest z ogromną konkurencją ze strony internetowego giganta, który – nieobarczony kosztami czynszów oraz rzeszy pracowników stacjonarnych sklepów – może pozwolić sobie nawet na zaskakujące ruchy.

Amazon opanował do perfekcji cięcie cen. Już pierwszego dnia po zakupie za 13,7 mld dol. sieci spożywczej Whole Foods, Amazon zdecydował o obniżeniu cen na ofertę tych sklepów o ponad 40 proc. Jak wyjaśnia Mark Baum, wiceprezes Food Marketing Institute, cena zawsze była największą barierą dla klientów sieci Whole Foods, a Amazon tym ruchem demonstruje, że chce zdominować kolejny sektor rynku. Zdaniem tego eksperta konkurencja detaliczna, ale również producenci żywności czy chemii gospodarczej, powinna poważnie przemyśleć swoje strategie cenowe i przygotować się na starcie z nowym rywalem.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum