Ambra: 8,8-proc. wzrost sprzedaży w Polsce
Grupa Ambra osiągnęła w I półroczu roku obrotowego 2010/2011 wzrost sprzedaży i zysków, zwiększając zarazem rentowność prowadzonej działalności. Zysk netto osiągnął rekordowy poziom 27,1 mln zł, a motorem wzrostu był rynek polski, na którym Grupa zwiększyła przychody o 8,8 proc. Najszybciej rosła sprzedaż w największym i najbardziej perspektywicznym segmencie win spokojnych, w którym dynamika sprzedaży w Polsce wyniosła ponad 17 proc.
Przychody ze sprzedaży brutto Grupy wyniosły w omawianym okresie 339,7 mln zł, a więc o 3,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk brutto ze sprzedaży osiągnął wartość 94,1 mln zł w porównaniu do 89,8 mln zł w I półroczu roku 2009/2010 (wzrost o 4,7 proc).
- Głównym źródłem poprawy wyników finansowych naszej Grupy były dynamiczne wzrosty sprzedaży osiągnięte na rynku polskim. Po dwóch latach konsolidacji finansowej cieszy mnie, że nasz powrót do aktywnej strategii wzrostu przynosi od razu tak dobre wyniki. Szczególnie ważny jest sukces w najbardziej perspektywicznym segmencie win spokojnych, w którym nasza sprzedaż wzrosła o ponad 17 proc. czyli około dwukrotnie więcej niż rynek. (...). Poprawa rotacji zapasów i należności pomimo rosnącej sprzedaży przyniosła dalszą wyraźną redukcję długu ze 170 do 149 mln zł a w efekcie niższe o 1,5 mln zł koszty odsetkowe. Dało to naszym akcjonariuszom najwyższy w historii zysk półroczny w kwocie ponad 27 mln zł i to pomimo nadal trudnych warunków i spadku sprzedaży na rynkach zagranicznych. Rosnąca sprzedaż i poprawa rentowności tworzą dobre perspektywy dalszego wzrostu zysków dla naszych akcjonariuszy - komentuje Robert Ogór, prezes zarządu Grupy Ambra.
Przeczytaj także:
Grupa Ambra jest producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Dorato, Cin&Cin, Fresco, czy Piccolo to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.

- Nd 18:34 Zakopane: Mimo zakazów otworzyła się największa na Krupówkach restauracja
- Nd 18:24 Prezydent: Rozumiem zniecierpliwienie ludzi obostrzeniami, ale przepisy...
- Nd 18:14 KiK w 2020 otworzył 56 sklepów i ma podobne plany na ten rok
- Nd 16:40 Rok 2021 przyniesie dalszy rozwój sieci 5G i internetu rzeczy
- Nd 12:21 KOWR promuje za granicą polską żywność pomimo pandemii
- Nd 11:13 Badanie: Ponad 65 proc. przedsiębiorców uważa, że pandemia trwale zmieni...
- Nd 10:07 Wartość banknotów w Polsce w ciągu dekady potroiła się
- Sb 14:50 Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.