PARTNER PORTALU

Ambra: Najlepsze wyniki sprzedaży odnotowują wina spokojne

www.portalspozywczy.pl 17 lutego 2021 10:49

Grupa Ambra zanotowała w pierwszym półroczu roku obrotowego 2020/2021 wzrost sprzedaży o 6,0 proc. do 387,6 mln zł. Na skutek pandemii COVID-19 zmniejszyła się sprzedaż do gastronomii, jednak dynamiczny wzrost w innych kanałach dystrybucji z nadwyżką zrekompensował ten spadek.

W pierwszym półroczu 2020/2021 roku sprzedaż Grupy wzrosła na wszystkich głównych rynkach
działalności i we wszystkich kategoriach produktowych. Dynamika sprzedaży po wyłączeniu eksportu
wyniosła 6,9%, natomiast organiczny wzrost sprzedaży (bez wpływu akwizycji) osiągnął wartość 4,4%.

- Kontynuujemy rozpoczęte inwestycje w naszym zakładzie produkcyjnym w Woli Dużej, budujemy
dystrybucję win i alkoholi premium w Czechach w oparciu o dokonane w zeszłym roku akwizycje,
rozwijamy się na rumuńskim rynku wina pomimo zmiennych warunków makroekonomicznych. Pandemia COVID-19 nie spowodowała, że rezygnujemy z naszej strategii tworzenia produktów o wysokiej jakości, co znajduje potwierdzenie w coraz częstszych wyborach produktów premium przez naszych klientów – mówi Robert Ogór, Prezes Grupy Ambra.

Przeczytaj także:

Na największym rynku działalności Grupy, czyli w Polsce dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży była niższa od tempa wzrostu całego rynku wina i wyniosła tylko 1,6%. Niższe tempo wzrostu sprzedaży spowodowane było przede wszystkim związanymi z trwającą pandemią COVID-19 ograniczeniami w sprzedaży w gastronomii i niższą odwiedzalnością galerii handlowych. Najlepsze wyniki sprzedaży odnotowały w tym okresie wina spokojne z wyróżniającymi się markami FRESCO, PORTADA czy CONO SUR.

Na zagranicznych rynkach działalności Grupy sprzedaż rozwijała się znacznie dynamiczniej. Wzrost
sprzedaży na rynkach Czech i Słowacji wyniósł w tym okresie 46,0% (w walutach lokalnych). Wzrost
organiczny (z pominięciem efektu akwizycji dokonanych w poprzednim roku obrotowym) wyniósł 25,7%.

Największy wkład w wzrost sprzedaży miały tam wina musujące MUCHA SEKT oraz wina owocowe NAŠ SAD. Wzrost sprzedaży w Rumunii osiągnął 7,9% (w walucie lokalnej), a szczególnie dynamicznie rosła sprzedaż win stołowych marki SANGE DE TAUR (nabytej w lipcu 2019 r.) oraz brandy ZAREA.

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2020/2021 rentowność marży ze sprzedaży była nieco niższa,
co wynikało głównie z osłabienia złotego wobec euro. Niekorzystny wpływ kursów walut na wynik został jednak skompensowany niższymi wydatkami marketingowymi, co zaowocowało wzrostem zysku ze sprzedaży o 2,8%. Wyższe o 8,9% koszty działalności operacyjnej (wynagrodzenia, amortyzacja i pozostałe) wynikały z akwizycji oraz z podwyżek wynagrodzeń. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) był wyższy o 2,1 mln zł, czyli o 3,8% i wyniósł 58,2 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł za pierwsze półrocze roku obrotowego 2020/2021 35,0 mln zł i wzrósł o 2,0% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku obrotowego.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8246
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    6,80

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.