Ambra: Rośnie sprzedaż w sklepach Centrum Wina
W roku obrotowym 2017/2018, Grupa Ambra uzyskała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 495,7 mln zł, czyli o 7,6 proc. wyższe niż w poprzednim roku obrotowym. Wzrost sprzedaży w winiarskich sklepach specjalistycznych Centrum Wina oraz w kanale HoReCa (gastronomia) był jeszcze wyższy i wyniósł 11,3 proc. - poinformowała spółka w raporcie.
Bardzo dobre rezultaty osiągnięto w segmencie win droższych, tzw. fine wines. W ujęciu wolumenowym Grupa sprzedała 76,2 mln butelek (w przeliczeniu na butelki o pojemności 0,75 l), tj. o 7,9% więcej niż w poprzednim raportowanym okresie. Średnia cena sprzedanej butelki napojów wynosiła 6,51 zł w roku obrotowym 2017/2018 i nie zmieniła się istotnie w porównaniu do roku ubiegłego - czytamy w komunikacie.
W roku obrotowym 2017/2018, Grupa wygenerowała zysk netto w wysokości 41,9 mln zł wobec 32,5 mln zł w poprzednim roku obrotowym (wzrost o 28,9%). Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 32,2 mln zł, czyli wzrósł o 39,4% w relacji do poprzedniego okresu sprawozdawczego. Po uwzględnieniu wpływu zdarzeń jednorazowych, wynik ten wzrósł o 16,8%.
W roku obrotowym 2017/2018, AMBRA S.A. wygenerowała zysk netto w wysokości 24,1
mln zł wobec 21,2 mln zł w poprzednim roku obrotowym (wzrost o 13,7%). Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 271,3 mln zł, czyli przyrosły o 7,5% w porównaniu do roku obrotowego 2016/2017 - głosi raport.
Ambra potencjał rozwoju rynku wina w Polsce ocenia jako znaczny. W 2017 roku przeciętny Polak wypijał 3,2 l wina, podczas gdy spożycie wina na 1 obywatela Francji wynosiło 40,2 l, a u naszego zachodniego sąsiada 24,4 l, przy czym należy pamiętać, że w przypadku takich krajów jak Francja czy Włochy statystyki te istotnie podwyższa konsumpcja wina przez turystów zagranicznych.
Przeczytaj także:
Zarząd AMBRA S.A. przewiduje, że w kolejnych latach rynek wina w Polsce będzie rósł w tempie około 6% rocznie. Klienci będą też coraz bardziej zainteresowani produktami z wyższej półki.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 12:42 Kolejna firma dołącza do e-Izby
- 12:35 Sphinx pod ścianą
- 12:26 Piekarnio-cukiernia GOM najemcą CH Platan
- 12:21 Lidl, Media Expert i Euro RTV AGD wśród najaktywniejszych reklamodawców w...
- 12:04 Ekspert: dane epidemiczne są lepsze; powoli otwierałbym drzwi różnych sektorów
- 12:01 Lotte Wedel wprowadza do sprzedaży Ptasie Mleczko w formie batonika
- 11:54 Strażacy apelują o odśnieżanie dachów. Ciężka warstwa śniegu szczególnie...
- 11:31 Bio Planet wprowadza się do Leszna
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.