Ambra zamknie najmniej rentowne sklepy Centrum Wina

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2020 09:29

Grupa Ambra w trzecim kwartale roku obrotowego 2019/2020 osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży na głównych rynkach działalności o 10,6 mln zł, czyli 11,1 proc. mimo ograniczenia sprzedaży w dostawach do gastronomii i w sklepach specjalistycznych w wyniku pandemii COVID-19. Do wzrostu sprzedaży w największym stopniu przyczyniły się wina spokojne, alkohole wysokoprocentowe i napoje bezalkoholowe.

Wpływ COVID-19 zaczął być widoczny na sprzedaż i wyniki Grupy AMBRA od połowy marca 2020 roku, głównie w kanałach dystrybucji obejmujących dostawy do gastronomii (HoReCa) i poprzez sieć specjalistycznych sklepów winiarskich i alkoholi premium CENTRUM WINA / DISTILLERS LIMITED. Sprzedaż w tych kanałach dystrybucji odpowiada za ok. 15% całkowitej sprzedaży Grupy.

- W okres pandemii COVID-19 wkroczyliśmy w bardzo dobrej kondycji: z wysoką dynamiką sprzedaży i niskim zadłużeniem. Już w marcu wprowadziliśmy pierwsze kroki obniżające koszty. Nasza strategia na okres spowolnienia konsumpcji opiera się na koncentracji na naszych głównych sprawdzonych markach – liderach swoich kategorii w średnich segmentach cenowych. Jednocześnie pracujemy nad zmniejszeniem negatywnego wpływu pandemii w sieci sklepów CENTRUM WINA poprzez renegocjację umów najmu i zamknięcie części sklepów w najmniej rentownych lokalizacjach – mówi Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

Pomimo negatywnego efektu pandemii sprzedaż Grupy AMBRA wzrosła w trzecim kwartale roku obrotowego 2019/2020. W wartościowy wzrost sprzedaży ponownie największy wkład miały wina spokojne, wśród których wyróżniały się w Polsce wina FRESCO i PORTADA, przejęta w 2019 r. rumuńska marka SANGE DE TAUR oraz wina z owoców NÁŠ SAD w Czechach i Słowacji.

Przychody ze sprzedaży win spokojnych wzrosły w trzecim kwartale 2019/2020 roku o 8,9%. Jeszcze dynamiczniej rosła sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych. Do wzrostu o 19,1% przyczyniły się w szczególności brandy PLISKA i ZAREA, whisky i wódki BACZEWSKI oraz alkohole premium sprzedawane w sieci sklepów DISTILLERS LIMITED. Również dynamicznie rozwijała się kategoria napojów bezalkoholowych, której wzrost wyniósł 17,5%, przede wszystkim dzięki nowemu opakowaniu napoju dla dzieci PICCOLO.

Na głównym rynku działalności Grupy AMBRA, czyli w Polsce przychody ze sprzedaży wzrosły w trzecim kwartale 2019/2020 roku o 8,2% - ponownie szybciej niż cały rynek wina, którego dynamika wyniosła w tym okresie 6,8%. Jeszcze szybciej rosła sprzedaż na rynkach zagranicznych: w Rumunii w tempie 48,1%, a w Czechach i Słowacji – 9,5% (w walutach lokalnych).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6450
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,75

  • Min

    3,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.