Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Amerykański Black Friday rekordowy, lecz spokojny

108 mln Amerykanów ma w piątek ruszyć na zakupy w dniu po Święcie Dziękczynienia, znanym jako "Black Friday". Mimo rekordowego popytu i liczby promocji większość sklepów w USA nie musiała zmagać się z porannym szturmem klientów i długimi kolejkami znanymi z przeszłości.
Reklama

Kiedy o godz. 5 drzwi znanego sklepu z elektroniką Best Buy w Leesburgu w Wirginii otworzyły się dla klientów, przed budynkiem stała jedynie mała grupka ludzi.

"Kiedyś faktycznie bywało tak, że kiedy otwieraliśmy sklep, mimo ciemności na zewnątrz witaliśmy tłum klientów. Ale to już się nie zdarza" - mówi PAP pracownik sklepu Dwayne. "W tym roku nie było u nas tego dnia żadnej wielkiej, promocji i u wielu konkurentów +Black Friday+ i wszystkie obniżki rozpoczęły się już kilka dni, a nawet tygodni temu" - dodaje.

Brak wielkich promocji nie zniechęcił fanów koncernu Apple w Fairfax, gdzie przed firmowym sklepem w piątkowy poranek zgromadził się mały tłum.

"Nie mamy żadnych specjalnych promocji - poza tym, że przy zakupie starszych modeli można otrzymać kartę podarunkową" - tłumaczy Juan, jeden z asystentów.

Mimo braku znanych z przeszłości dantejskich scen w sklepach Narodowa Federacja Sprzedawców Detalicznych (NRF) szacuje, że tegoroczny "czarny piątek" - dzień tradycyjnie wyznaczający początek bożonarodzeniowego sezonu zakupowego - będzie niemal rekordowy pod względem liczby klientów. Z przeprowadzonych przez stowarzyszenie badań wynika, że zakupy w obecny weekend planuje ponad połowa Amerykanów - 158,3 mln, z czego w piątek 108 mln. To mniej niż w rekordowym 2019 roku - wtedy chętnych na zakupy było 165 mln - ale o 3 mln więcej niż w ubiegłym roku. Znacznie więcej niż w 2020 roku - ponad 65 proc. wobec 50 proc. - ma być osób, które wybiorą wizytę w sklepie zamiast zakupów online. To zarówno efekt pandemii, jak i obaw związanych z zatorami w łańcuchach dostaw.

"Słyszałam, że przez te wszystkie problemy mogą być trudności z tym, żeby towary doszły przed świętami. Poza tym zakupy w +Black Friday+ to właściwie tradycja" - mówi Alicia, jedna z klientek w Best Buy.

Według NRF rekordowa ma być kwota wydanych przez Amerykanów pieniędzy; podczas całego sezonu świątecznego ma ona wynieść 843-859 mld dolarów. Wiele sklepów i sprzedawców - w tym największe, Walmart i Amazon - chwalą się rekordową liczbą przecenionych towarów. Obniżki sięgają nawet 70 proc.

"Czarny piątek" jest pierwszym z serii dni zakupowego weekendu w USA. Sobota to "Small Business Saturday", kiedy promowane są małe przedsiębiorstwa i sklepy, zaś poniedziałek to "Cyber Monday", podczas którego zniżki szykują sprzedawcy internetowi.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.