Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Amerykański urząd opracował wytyczne dla internetowych influencerów ws. reklam

Federalna Komisja Handlu (FTC) stworzyła specjalne wytyczne dla internetowych influencerów, dotyczące jawności działań reklamowych na rzecz innych podmiotów. Mają one pomóc blogerom i instagramerom w przestrzeganiu prawa - podał serwis Cnet.
Reklama

Wytyczne informują twórców treści m.in. o każdorazowym obowiązku informowania odbiorców o tym, że oglądają zdjęcia lub czytają wpisy publikowane w ramach płatnej współpracy promującej produkt jakiejś marki. Informacja ta musi być podana w sposób oczywisty i łatwy do znalezienia dla odbiorców treści - podkreślono we wskazówkach dla influencerów.

Reguły, których przestrzegać mają twórcy, dotyczą "relacji pomiędzy influencerem a zewnętrzną firmą, mogących wpływać na wiarygodność lub obiektywność przekazu kierowanego do konsumentów".

FTC opublikowała również materiał wideo przypominający wpływowym twórcom w mediach społecznościowych o ich obowiązkach względem odbiorców. Jak podkreślono, odbiorcy nie muszą mieć świadomości, że treści dotyczące produktów polecanych przez marki powstają w wyniku umów o współpracy z influencerami.

Serwis Cnet przypomina, że nie po raz pierwszy amerykański organ sformułował wskazówki dla twórców internetowych dotyczące współprac przy promocji produktów i usług z firmami. W 2017 roku Federalna Komisja Handlu wysłała do influencerów ponad 90 listów przypominających o konieczności zachowania należytej przejrzystości w ramach działań marketingowych w sieci. Działanie to miało związek z petycją, którą podpisały różnorodne organizacje konsumenckie, w tym - organizacja Public Citizen - domagające się wprowadzenia reguł transparentności w reklamie internetowej na Instagramie. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.