Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analitycy: Biedronka w II kwartale zaskoczy pozytywnym wzrostem sprzedaży LfL

Analitycy Banku Haitong jako główne tendencje kształtujące sytuację branży handlowej w najbliższym czasie wskazują: podatek od sprzedaży detalicznej, planowany wzrost płacy minimalnej, potencjalne wprowadzenie zakazu handlu w niedziele, nową regulację relacji sieci - dostawcy w projekcie ustawy o nieuczciwych praktykach handlowych. Z drugiej strony z branży płyną pozytywne sygnały dotyczące wzrostów sprzedaży w II kwartale, na co wpływ miała dobra pogoda, wypłaty z tytułu świadczenia rodzinnego 500+ oraz zakupy towarzyszące Euro 2016.
Reklama

Z tego powodu analitycy uważają, że pomimo potencjalnej presji kosztowej marża EBITDA Biedronki wzrośnie prawdopodobnie o 30pp. w 2016 roku, głównie dzięki wzrostowi sprzedaży LfL na poziomie 6 proc.

Sprzedaży detalicznej żywności w Polsce wzrosła do maja o 5,5% rok do roku, przy inflacji na poziomie 0,5%. Ogólnie branża handlowa jest zadowolona z obecnej sytuacji a program 500+ powinien mieć dalszy pozytywny wpływ na zwiększanie sprzedaży produktów spożywczych. Firmy szacują, że może się to przełożyć na ich 2 proc. wzrost sprzedaży. Konkurencja cenowa i walka promocyjna pozostają silne, jednak zdaniem analityków w Biedronce widać pozytywne efekty rozszerzenia asortymentu i zmiany układu sklepów. Z tego względu analitycy przewidują pozytywne zaskoczenie wysokością wzrostu wskaźnika sprzedaży LfL sieci.  

Analitycy uważają, że Biedronka jest dobrze przygotowana na ewentualne zawirowania prawne związane z podatkiem detalicznym, wzrostem kosztów pracy, wolnymi niedzielami i prawem dotyczącym nieuczciwych praktyk handlowych ze względu na swoją siłę zakupową, pozycję rynkową i stosunkową niską liczbę SKU na półkach.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.