Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analitycy: Carrefour szuka wyróżników wykraczających poza cenę

Na polskim rynku handlu detalicznego, który jest wrażliwy na ceny i zdominowany przez dyskonty, Carrefour wprowadził kluczowe wyróżniki, które wykraczają poza typowo cenowy wymiar. Sieć postawiła głównie na produkty świeże. Najbardziej widoczna w strategii Carrefoura jest rola żywności organicznej i prozdrowotnej. Polscy konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na te kwestie, a niektóre sklepy sieci odnotowują dwucyfrowy wzrost sprzedaży w tych kategoriach - wyjaśniają analitycy LZ Retailytics.
Reklama

Aby wzmocnić swoją pozycję, Carrefour ma gwarancję najlepszej ceny na wybrane produkty. Sieć mocno stawia na współpracę z lokalnymi dostawcami, odpowiadając w ten sposób na trend związany z patriotyzmem gospodarczym. Wprawdzie kierownicy sklepów nie mają możliwości bezpośredniego zamawiania i uzupełniania produktów, ale mogą zwrócić się do centrali z wykazem najbardziej pożądanych przez konsumentów towarów. 

W największych aglomeracjach hipermarkety Carrefoura mają specjalne nawy dedykowane lokalnym, polskim produktom. Sieć odróżnia się od konkurentów także poprzez szeroki asortyment regionalnych piw rzemieślniczych (nawet ponad 300 gatunków) - ich oferta jest dostosowana do różnych formatów sklepów sieci. To ukłon w stronę polskich konsumentów, którzy coraz chętnej sięgają po piwa z małych browarów, a także turystów chcących poznać lokalne specjały.

W wybranych lokalizacjach hipermarketów Carrefour stworzył koncept Smacznie – miejsce, w którym klienci mogą usiąść, spróbować posiłków przygotowanych na ciepło. Zupełna nowością jest Wyspa Smaków (Carrefour Promenada), gdzie oprócz dań gotowych do kupienia – sałatek, sushi, tapasów, słodyczy i świeżych soków – klienci będą mogli wybrać również dania z przygotowywanego na miejscu menu lunchowego. Do wyboru będzie zupa oraz dania mięsne, wegetariańskie lub rybne. 

W różnych formatach swoich sklepów Carrefour oferuje również suszone owoce i orzechy sprzedawane luzem, zwykle w pobliżu sekcji świeżych produktów. Klienci mogą skorzystać także z wyciskarki do jabłek i pomarańczy i zrobić sobie świeży sok.

- Żywność convenience to segment wciąż słabo rozwinięty, konsumenci nadal wolą jeść lub przygotowywać posiłki w domu. W związku z tym eksperymenty Carrefoura w hipermarketach wydają się odważne: w najnowocześniejszym hipermarkecie w Warszawie (Carrefour PRO) jest duży asortyment żywności na wynos czy kuchnia szefa na miejscu. To oczywiście kosztowne inwestycje, ale są kluczowymi wyróżnikami i środkiem do promowania asortymentu o wysokim poziomie kompetencji, co przełoży się na satysfakcję klientów i zwiększenie odwiedzalności sklepów - wskazuje Gildas Aitamer z LZ Retailytics.

- Wyzwaniem dla Carrefoura w Polsce będzie promowanie zróżnicowanego i wysokiej jakości asortymentu bez zbytniego rozszerzania widełek cen. Zwłaszcza, że kwestią czasu jest podchwycenie wiodących trendów (ekologia, regionalizm, conveniencie, technologie) przez dyskontową konkurencję - dodaje ekspert.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum