PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Analitycy DM BOŚ: W cztery lata Dino może podwoić liczbę sklepów

Autor: PAP Biznes 4 sierpnia 2020 14:31

Analitycy DM BOŚ: W cztery lata Dino może podwoić liczbę sklepów

- Dino jest najszybciej rozwijającą się w Polsce detaliczną siecią supermarketów o charakterze proximity zarówno pod względem liczby otwieranych sklepów, jak i dynamiki wzrostu przychodów. Model biznesowy spółki łączy mocne strony formatu proximity (sklepy średniej wielkości położone w dogodnej dla konsumenta odległości od miejsca zamieszkania lub od centrum) ze zdolnością szybkiego uruchamiania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem produktów, głównie markowych i świeżych w konkurencyjnych cenach - podano w raporcie DM BOŚ.

Analitycy DM BOŚ, w raportach z 26 lipca, podnieśli cenę docelową Dino Polska do 227,1 zł ze 127,70 zł, podtrzymując jednocześnie rekomendację na poziomie "trzymaj". Natomiast cena docelową dla Eurocash została obniżona do 22,80 zł z 25,50 zł, przy jednoczesnym podtrzymaniu rekomendacji na poziomie "kupuj".

Raport o Dino wydano przy kursie 200 zł, a o Eurocash, przy kursie 16,02 zł.

Analitycy wskazali, że przez ostatnie 10 lat spółka radziła sobie bardzo dobrze z rozbudową sieci sklepów co roku zwiększając ich liczbę.

- Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia zakładamy, że jeszcze w najbliższych 4 latach (2019- 2023) Dino powinno być w stanie podwoić liczbę sklepów w sieci. W ciągu ostatnich 5 lat spółka sukcesywnie poprawiała rentowność; marża zysku brutto na sprzedaży wzrosła z 22 proc. w 2014 do 24,3 proc. w 2019 roku - podano w raporcie.

Zdaniem analityków, ta tendencja powinna się utrzymać w nadchodzących latach, głównie dzięki poprawie warunków współpracy z dostawcami ze względu na rosnącą skalę działalności oraz coraz lepszą strukturę sprzedaży.

- Nasze prognozy finansowe dla spółki uległy wyraźnym zmianom, których efektem są oczekiwania mocnego wzrostu przychodów i poprawy rentowności; prognozujemy w 2020 i 2021 wzrost EBITDA odpowiednio na 31 proc. i 30 proc. rdr. Przy założeniu dalszej ekspansji w nadchodzących latach zakładamy 28 proc. CAGR dla EBITDA na lata 2019-21 - podano w raporcie.

W przypadku spółki Eurocash analitycy DM BOŚ oceniają, że należy ona do aktywnych graczy na polskim rynku spożywczych dóbr szybko zbywalnych. Spółka charakteryzuje się interesującą strategią i atrakcyjnym modelem biznesowym. Po licznych przejęciach (Tradis, Kolporter, In Medio, franszyza Rogala i Stodółka, PDA, Eko Holding i Mila oraz Frisco) udało się Spółce znacząco wzmocnić pozycję rynkową.

- Ponadto Eurocash powinien czerpać korzyści w postaci sprzedaży wiązanej, wyższych rabatów od producentów oraz optymalizacji kosztów operacyjnych. Jednak wysokie koszty integracji w segmencie detalicznym oraz skutki pandemii odbiją się negatywnie na poziomie zysków spółki w bieżącym roku - dodano.

Analitycy zakładają, że w 2020 roku utrzyma się presja na zyski spółki wynikająca z pandemii, wolniejszego niż oczekiwano tempa restrukturyzacji nowo przejętych aktywów i kosztów rozwoju nowych projektów.

- Oczekujemy w 2020 roku pogorszenia rdr marży EBITDA, natomiast zakładamy poprawę rentowności w przyszłym roku. Jednocześnie znaczna część synergii pofuzyjnych zostanie „skonsumowana” przez dalszy rozwój nowych projektów - podano w raporcie.

- W dalszym ciągu postrzegamy walory spółki jako niedowartościowane i z dwucyfrowym potencjałem wzrostu względem naszej wyceny - dodano.

Autorem raportów jest Jakub Viscardi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6524
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.