Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analitycy DM BOŚ: W cztery lata Dino może podwoić liczbę sklepów

- Dino jest najszybciej rozwijającą się w Polsce detaliczną siecią supermarketów o charakterze proximity zarówno pod względem liczby otwieranych sklepów, jak i dynamiki wzrostu przychodów. Model biznesowy spółki łączy mocne strony formatu proximity (sklepy średniej wielkości położone w dogodnej dla konsumenta odległości od miejsca zamieszkania lub od centrum) ze zdolnością szybkiego uruchamiania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem produktów, głównie markowych i świeżych w konkurencyjnych cenach - podano w raporcie DM BOŚ.
Reklama

Analitycy DM BOŚ, w raportach z 26 lipca, podnieśli cenę docelową Dino Polska do 227,1 zł ze 127,70 zł, podtrzymując jednocześnie rekomendację na poziomie "trzymaj". Natomiast cena docelową dla Eurocash została obniżona do 22,80 zł z 25,50 zł, przy jednoczesnym podtrzymaniu rekomendacji na poziomie "kupuj".

Raport o Dino wydano przy kursie 200 zł, a o Eurocash, przy kursie 16,02 zł.

Analitycy wskazali, że przez ostatnie 10 lat spółka radziła sobie bardzo dobrze z rozbudową sieci sklepów co roku zwiększając ich liczbę.

- Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia zakładamy, że jeszcze w najbliższych 4 latach (2019- 2023) Dino powinno być w stanie podwoić liczbę sklepów w sieci. W ciągu ostatnich 5 lat spółka sukcesywnie poprawiała rentowność; marża zysku brutto na sprzedaży wzrosła z 22 proc. w 2014 do 24,3 proc. w 2019 roku - podano w raporcie.

Zdaniem analityków, ta tendencja powinna się utrzymać w nadchodzących latach, głównie dzięki poprawie warunków współpracy z dostawcami ze względu na rosnącą skalę działalności oraz coraz lepszą strukturę sprzedaży.

- Nasze prognozy finansowe dla spółki uległy wyraźnym zmianom, których efektem są oczekiwania mocnego wzrostu przychodów i poprawy rentowności; prognozujemy w 2020 i 2021 wzrost EBITDA odpowiednio na 31 proc. i 30 proc. rdr. Przy założeniu dalszej ekspansji w nadchodzących latach zakładamy 28 proc. CAGR dla EBITDA na lata 2019-21 - podano w raporcie.

W przypadku spółki Eurocash analitycy DM BOŚ oceniają, że należy ona do aktywnych graczy na polskim rynku spożywczych dóbr szybko zbywalnych. Spółka charakteryzuje się interesującą strategią i atrakcyjnym modelem biznesowym. Po licznych przejęciach (Tradis, Kolporter, In Medio, franszyza Rogala i Stodółka, PDA, Eko Holding i Mila oraz Frisco) udało się Spółce znacząco wzmocnić pozycję rynkową.

- Ponadto Eurocash powinien czerpać korzyści w postaci sprzedaży wiązanej, wyższych rabatów od producentów oraz optymalizacji kosztów operacyjnych. Jednak wysokie koszty integracji w segmencie detalicznym oraz skutki pandemii odbiją się negatywnie na poziomie zysków spółki w bieżącym roku - dodano.

Analitycy zakładają, że w 2020 roku utrzyma się presja na zyski spółki wynikająca z pandemii, wolniejszego niż oczekiwano tempa restrukturyzacji nowo przejętych aktywów i kosztów rozwoju nowych projektów.

- Oczekujemy w 2020 roku pogorszenia rdr marży EBITDA, natomiast zakładamy poprawę rentowności w przyszłym roku. Jednocześnie znaczna część synergii pofuzyjnych zostanie „skonsumowana” przez dalszy rozwój nowych projektów - podano w raporcie.

- W dalszym ciągu postrzegamy walory spółki jako niedowartościowane i z dwucyfrowym potencjałem wzrostu względem naszej wyceny - dodano.

Autorem raportów jest Jakub Viscardi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum