Analitycy: Emperia może wrócić do pomysłu sprzedaży sieci

2013 r. przyniósł duże zmiany w grupie Emperii. Spółka przedstawiła wieloletnią strategię rozwoju sieci Stokrotka, a w ramach jej realizacji został uruchomiony własny system logistyczny. W 2014 r. powinny być już widoczne pozytywne efekty wprowadzonych zmian - podają analitycy DM Millennium.
- Tradis, przejęty przez Eurocash, zakończył dostawy dla Stokrotki z końcem I półrocza 2013 r., jednak początkowo własny system logistyczny obsługiwał jedynie połowę asortymentu. Według zapowiedzi zarządu docelową wydajność (ponad 90% artykułów) ma on osiągnąć w IV kwartale i dlatego rezultaty II półrocza 2013 r. zostały obciążone kosztami uruchomienia logistyki, a ponadto spółka w III kwartale wyprzedawała jeszcze towary dostarczone przez Tradis. Dopiero w I kwartale 2014 r. powinny być widoczne korzyści z własnej logistyki. Emperia liczy na łączną poprawę marży EBITDA dzięki własnej logistyce o nawet 1 p.p., co oznaczałoby jej wzrost o prawie jedną czwartą. W naszej wycenie jesteśmy bardziej konserwatywni i przyjmujemy poprawę o 0.4 p.p. w ciągu 2 lat - argumentują analitycy.
W latach 2011-2012 Emperia rozważała sprzedaż Stokrotki inwestorom branżowym lub finansowym, co przełożyło się na spowolnienie rozwoju sieci. Nowa strategia zakłada, że do 2016 r. liczba własnych sklepów wzrośnie o połowę - do ponad 300 z ok. 200 obecnie. Roczna liczba otwarć ma wynosić 30. Dodatkowo w IV kwartale 2013 r. mają ruszyć pierwsze sklepy franczyzowe. Program franczyzy ma być szansą na wejście do nowych regionów, zwłaszcza w zachodniej części kraju, gdzie Stokrotka na razie jest obecna jedynie w niewielkiej liczbie miejscowości.
Przeczytaj także:
- W wyniku sprzedaży Tradisu Emperia wciąż dysponuje prawie 200 mln zł gotówki i dlatego zarząd zapowiada wypłatę całości zysku w formie dywidendy, a oprócz tego kontynuację skupu akcji (obecnie Emperia kontroluje ponad 8% akcji). Spółka posiada też portfel nieruchomości, którego wartość była szacowana na 400 mln zł - środki te mogą być uwolnione dzięki leasingowi zwrotnemu. Naszym zdaniem strategia dynamicznego rozwoju Stokrotki przełoży się na znaczną poprawę wyników w kolejnych latach. Należy też pamiętać o dużym zainteresowaniu inwestorów przejęciem sieci w latach 2011-2012 (m.in. fundusze private equity) - nie można wykluczyć, że po zrealizowaniu obecnej strategii Emperia wróci do pomysłu sprzedaży sieci. Dla akcji Emperii utrzymujemy rekomendację akumuluj ustalając cenę docelową na 79.5 zł - czytamy w opracowaniu DM Millennium.

-
kuzynka 2014-02-03 10:29:26
200 mln w gotówce, dywidenty... a gdzie podwyzki dla szaraków?
- Sb 16:02 W bytomskim centrum handlowym powstanie punkt szczepień
- Sb 15:58 TEDi najemcą nyskiej Dekady
- Sb 11:56 Co w e-commerce piszczy? Przypominamy najważniejsze wydarzenia tygodnia
- Sb 11:14 W Warszawie protest przedsiębiorców; policja zatrzymała Pawła Tanajno
- Sb 09:07 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 08:23 Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
- Sb 08:16 Buda: Najniższe podatki dla najbiedniejszych
- Pt 20:27 Pracownicy Amazona w Alabamie przeciw utworzeniu związku zawodowego
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
Tesco znów zwalnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 3 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
-
Niebawem konsultacje ws. ROP. Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.