Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analitycy IGD: Tesco podejmuje wiele wysiłków by odzyskać rentowność w Polsce

Według IGD Retail Analysis, w ciągu ostatnich trzech lat Tesco Polska podjęło wiele działań, które przyniosły  pozytywne efekty w postaci poprawy rentowności i obniżki kosztów. Jednak, aby powstrzymać spadki sprzedaży w Polsce, sieć Tesco powinna podjąć próbę odzyskania przychodów utraconych w wyniku niehandlowych niedziel, a na razie nie widać takich inicjatyw.
Reklama

Analitycy ostrzegają, że w razie wejścia w życie podatku od obrotów sieci handlowych, obniżeniu mogą ulec zyski Tesco Polska. 

IGD Retail Analysis zwraca uwagę, że Polska wypada najsłabiej na tle pozostałych oddziałów Tesco z naszego regionu. - Tesco Central Europe w 2018 r. odnotowało 4,5-proc. spadek sprzedaży przy stałych kursach wymiany walut, osiągając poziom 6,0 mld GBP (7,6 mld USD). Częściowo wynikało to z 2,3-proc. spadku sprzedaży LfL, spowodowanego brakiem udziału Tesco w regionie w promocjach Balck Friday. Na wyniki wpłynął również spadek, o 9,1 proc., sprzedaży w Polsce, co było efektem zamknięcia 62 sklepów, a także zmniejszenia się liczby dni handlowych o 25, na co wpływ miał niedzielny zakaz handlu – napisali analitycy w raporcie. 

Analitycy zauważyli, ze Tesco Polska udało się odwrócić niekorzystny trend spadku rentowności, dzięki trzyletniemu programowi restrukturyzacji, co pomogło zwiększyć zysk w regionie w 2018 r. - Tesco dokonało tego, reorganizując swoje operacje logistyczne i w sklepie, dzięki czemu osiągnęło efektywność kosztową i mogło zaoferować klientom niższe ceny. To pomaga mu konkurować z dyskontami – oceniają analitycy.

Mimo spadku sprzedaży w regionie Europy Środkowej, Tesco odnotowało poprawę marży operacyjnej z 1,8 proc. w 2017 r. do 2,9 proc. w 2018 r. Znaczna część tego wzrostu wynika z zamknięcia nierentownych sklepów w Polsce, ponadto także z oszczędności wprowadzonych w sklepie i logistyce.

- W ramach trzyletniego programu transformacji Tesco zmieniło przeznaczenie powierzchni, wynajmując ją zewnętrznym sprzedawcom detalicznym. Jest to zgodne z trendami panującymi w Polsce, gdzie kupuje się mało, ale często. W 2018 r., w 14 hipermarketach Tesco pojawiło się 22 nowych najemców. Detalista współpracował także z ubezpieczycielem, otwierając w sklepach Tesco 32 punkty sprzedaży Superpolisa Ubezpieczenia – dodają analitycy IGD.

W miarę kurczenia się powierzchni hipermarketów, spadała liczba SKU w sklepach Tesco Polska. - Detalista optymalizuje swój asortyment, usuwając nierentowne kategorie, takie jak elektronika i koncentrując się na bardziej przewidywalnych, takich jak produkty dla niemowląt. Tesco wprowadziło także oszczędności kosztów dzięki umiejętnemu zarządzaniu zapasami, co zmniejszyło ich poziom i obniżyło częstotliwość uch uzupełniania. To z kolei przełożyło się na oszczędności w transporcie i zmniejszenie powierzchni magazynowej – wymieniają analitycy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.