Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analitycy: Marża EBITDA Biedronki po podwyżkach wynagrodzeń dla pracowników wzrośnie

W opinii analityków Haitong Bank podwyżki wynagrodzeń w sieci Biedronka o ok. 6 proc. będą miały pozytywny wpływ na marżę EBITDA sieci i pozwoli na wyższe przychody, gdyż są poniżej tegorocznej podwyżki pensji minimalnej o 8 proc. (do 2 tys. zł/miesięcznie) i poniżej 9 proc. podwyżki ogłoszonej w tym roku przez Grupę Schwarz (Lidl i Kaufland).
Reklama

Zdaniem analityków wyższe podwyżki dla pracowników w Lidlu są nakierowane głównie na przyciągniecie kandydatów do pracy w dużych miastach. 

Według przedstawicieli firmy podwyżki o 6 proc. są zgodne z założeniami i podobne do tych ogłoszonych w 2016 roku. Analitycy zauważają jednak, że inflacja płac w branży handlowej postępuje w tym roku szybciej niż w ubiegłym i wynosi 7,9 proc. względem średniej dla wszystkich branż 4,2 proc., gdy w 2016 roku było to odpowiednio 5,8 proc. w branży handlowej wobec 4,1 proc. w innych gałęziach przemysłu. Z tego powodu w zeszłym roku Biedronka była zmuszona podnieść płace dwa razy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.