Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analitycy o Tesco: Sieć potrzebuje nowej strategii i wiarygodnego opowiadania historii

Tesco zamyka sklepy, aby odzyskać kontrolę nad rentownością. Pomimo opublikowania w zeszłym miesiącu lepszych wyników kwartalnych i odwrócenia negatywnych trendów w  Europie Środkowo-Wschodniej, detalista przypomniał ostatnimi decyzjami,  że jego działalność w Polsce pozostaje wyzwaniem- komentują analitycy LZ Retailitycs.
Reklama

Presja kosztowa i zaległości inwestycyjne nagromadzone w ostatnich latach są wyraźnie odczuwalne podczas wizyt w niektórych sklepach w Polsce, zwłaszcza w regionach słabiej rozwiniętych. Do tego dochodzi presja ze strony dyskontów, które modernizują swoje placówki i silnie stawiają na promocje cenowe - wskazują analitycy.

Jednak problemy Tesco to coś więcej niż działanie w mało konkurencyjnym obecnie formacie i nieskuteczna polityka cenowa. Detalista potrzebuje rewitalizacji swojej strategii handlowej i odwagi, by wiarygodnie opowiadać historię. Eksperci wskazują na potrzebę budowania lojalności oraz zmianę strategii asortymentowej. 

Na przykład sekcja owoców i warzyw w Tesco obejmuje około 80 jednostek SKU, podczas gdy dyskonty osiągnęły poziom ponad 100, nie licząc produktów ekologicznych oferowanych przez sieci Aldi i Lidl. Oznakowanie tej sekcji w Tesco to "Warzywa Owoce", podczas gdy dyskonty oznaczają taki asortyment nawiązując do otwartych bazarów: "Ryneczek Lidla" i "Warzywniak" Biedronki - wskazują analitycy LZ Retailitycs.

Dział piekarniczy w Biedronce to oferta świeżych wypieków, oddzielne drewniane stojaki na bagietki oraz szeroki wybór słodkich wypieków na wynos. W supermarkecie Tesco rozwój tego segmentu jeszcze nie nastąpił. Lidl stworzył markę "Chrupiące z pieca", którą eksponuje na eleganckich drewnianych meblach działowych z przeszklonymi drzwiami i wiklinowymi tacami, zaś supermarkety Tesco wciąż często mają w tej sekcji koszyki z drutu - punktują eksperci.

Martin Beháň ma więc trudne zadanie. Jednak zdaniem ekspertów na horyzoncie widoczna jest znacząca poprawa jakości i świeżości w obu wyżej wymienionych kategoriach, a także silniejsze propozycje cenowe produktów spożywczych w ostatnich miesiącach. Niemniej jednak Tesco musi przemyśleć swoje podejście, inaczej sieci grozi ,,utknięcie na ziemi niczyjej'', z niewyraźną i rozmytą propozycją wartości.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.