Analitycy oceniają, że w III kw. Biedronka zwiększyła sprzedaż o niemal 12 proc.

Według prognozy DM mBanku, wzrost przychodów Biedronki w trzecim kwartale tego roku wyniesie 11,8 proc. Jeronimo Martins przedstawi swoje wyniki w środę 25 października.
- Wynikom Biedronki powinno pomagać utrzymujące się sprzyjające otoczenie makroekonomiczne (wzrost dochodu dyspozycyjnego u konsumentów), wyższa niż w drugim kwartale dynamika inflacji cen żywności rok do roku oraz nieznaczne osłabienie EURO/PLN. Jednocześnie dynamika wyników sieci Biedronka powinna być częściowo stłumiona przez efekt bazy – napisali analitycy w raporcie.
Z kolei wysoka presja konkurencyjna na rynku portugalskim oraz utrzymujące się istotne koszty ponoszone na rozwój sieci Ara oraz Hebe, powinny ograniczać dynamikę wzrostu wyników rok do roku grupy Jeronimo Martins.
Cała grupa Jeronimo pokaże w trzecim kwartale sprzedaż na poziomie 4,16 mld euro, co oznaczać będzie wzrost o 10,2 proc. rok do roku. EBITDA grupy wyniesie 253 mln euro (wzrost o 6 proc.), a oczyszczony zysk netto 111,1 mln euro (plus 8,9 proc.).
Zdaniem analityków DM mBanku, Biedronka utrzyma dodatnią dynamikę wzrostu przychodów na jeden metr kwadratowy, choć dynamika ta będzie mniejsza niż w drugim kwartale, ze względu na efekt bazy. Według przewidywań DM mBanku, przychody na metr kwadratowy wzrosły w Biedronce w trzecim kwartale o 6,5 proc. licząc w złotych oraz o 8,7 proc. licząc w euro.