Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analitycy oceniają, że w III kw. Biedronka zwiększyła sprzedaż o niemal 12 proc.

Analitycy Domu Maklerskiego mBanku oceniają, że w trzecim kwartale tego roku Biedronka osiągnęła niemal 2,8 mld euro przychodów. Oznaczałoby to, że sprzedaż za trzy kwartały wyniosła niemal 8,1 mld euro.
Reklama

Według prognozy DM mBanku, wzrost przychodów Biedronki w trzecim kwartale tego roku wyniesie 11,8 proc. Jeronimo Martins przedstawi swoje wyniki w środę 25 października.

- Wynikom Biedronki powinno pomagać utrzymujące się sprzyjające otoczenie makroekonomiczne (wzrost dochodu dyspozycyjnego u konsumentów), wyższa niż w drugim kwartale dynamika inflacji cen żywności rok do roku oraz nieznaczne osłabienie EURO/PLN. Jednocześnie dynamika wyników sieci Biedronka powinna być częściowo stłumiona przez efekt bazy – napisali analitycy w raporcie.

Z kolei wysoka presja konkurencyjna na rynku portugalskim oraz utrzymujące się istotne koszty ponoszone na rozwój sieci Ara oraz Hebe, powinny ograniczać dynamikę wzrostu wyników rok do roku grupy Jeronimo Martins.

Cała grupa Jeronimo pokaże w trzecim kwartale sprzedaż na poziomie 4,16 mld euro, co oznaczać będzie wzrost o 10,2 proc. rok do roku. EBITDA grupy wyniesie 253 mln euro (wzrost o 6 proc.), a oczyszczony zysk netto 111,1 mln euro (plus 8,9 proc.).

Zdaniem analityków DM mBanku, Biedronka utrzyma dodatnią dynamikę wzrostu przychodów na jeden metr kwadratowy, choć dynamika ta będzie mniejsza niż w drugim kwartale, ze względu na efekt bazy. Według przewidywań DM mBanku, przychody na metr kwadratowy wzrosły w Biedronce w trzecim kwartale o 6,5 proc. licząc w złotych oraz o 8,7 proc. licząc w euro.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (6)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.