Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analitycy: Ograniczenie handlu w niedzielę z korzyścią dla spółek handlowych

Sprzyjające otoczenie makroekonomiczne oraz dobre warunki pogodowe wspierały wyniki sprzedażowe spółek odzieżowych i obuwniczych we wrześniu – oceniają analitycy Domu Maklerskiego mBanku SA. Ich zdaniem, proponowane ograniczenie handlu do dwóch niedziel w miesiącu może docelowo wpłynąć na poprawę kosztów pracowniczych w tych firmach.
Reklama

Pod względem generowanego wyniku, wrzesień jest najistotniejszym miesiącem w trzecim kwartale 2017 roku. Jednocześnie jest to pierwszy miesiąc o wysokim udziale kolekcji jesień-zima w sprzedaży, a osiągnięty wynik może odzwierciedlać odbiór nowej kolekcji przez klientów.

Analitycy pozytywnie oceniają rezultaty wypracowane przez CCC (kontynuacja wysokiej poprawy lfl), LPP (pozytywny efekt niższego kosztu zakupu kolekcji na rentowność, poprawa lfl oraz najwyższy w 2017 roku zysk na sprzedaży), Vistuli (kontynuacja poprawy lfl), Bytomia (powrót do wysokich odczytów lfl), TXM (odbicie dynamiki sprzedaży rdr oraz poprawa sprzedaży porównywalnej po raz pierwszy od IX 2016).

- Neutralnie oceniamy wyniki sprzedażowe Monnari (wysoka dynamika r/r wsparta efektem bazy) oraz Gino Rossi (dobre wyniki w segmencie obuwniczym oraz brak poprawy sprzedaży r/r w Simple) – napisali analitycy w raporcie.

W nawiązaniu do informacji o zakazie handlu w niedziele, analitycy DM mBanku uważają, że popyt z tych dni zostanie prawdopodobnie przesunięty na inne dni tygodnia.

Janusz Śniadek z PiS (przewodniczący podkomisji ds. rynku pracy) potwierdził w mediach, że zakaz handlu w niedzielę zostanie wprowadzony od 1 stycznia 2018 roku i będzie obejmował co drugą niedzielę w miesiącu.

- Naszym zdaniem istnieje wysokie prawdopodobieństwo przesunięcia popytu na inne dni tygodnia w przypadku wprowadzenia regulacji. Początkowo po wprowadzeniu zakazu może być zauważalny przejściowy spadek sprzedaży w spółkach odzieżowych i obuwniczych. Z drugiej strony ograniczenie handlu w niedzielę pozwoli spółkom lepiej zarządzać grafikami pracowników, co może pozytywnie wpłynąć na ponoszone koszty pracy – oceniają analitycy.

Ponadto, deprecjacja kursu dolar/złoty licząc rok do roku powinna pozytywnie przełożyć się na marżę brutto na sprzedaży generowaną na kolekcji jesień-zima 2017. Niższe koszty zakupu powinny wspierać wyniki w LPP, Monnari (po około 90 proc. zakupów w USD), CCC (około 50 proc. zakupów), Vistuli i Bytomia (około 30 proc. zakupów). Pierwsze efekty widoczne są w przypadku wyników LPP.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.