Analitycy sceptyczni wobec potencjału LPP
W ciągu ostatnich 4 miesięcy nie było domu maklerskiego, który rekomendowałby kupno akcji LPP. W poniedziałek Trigon DM obniżył wycenę spółki z 3800 złotych na 3400 złotych i nadal rekomenduje sprzedaż jej akcji. Potencjał przeceny akcji odzieżowej firmy wynosi zatem kolejne 25 procent - podaje money.pl
W rekomendacji analitycy zwracają uwagę na spadającą marżę LPP, która w lipcu była historycznie niska. Wyniosła ona 38 procent po spadku o 8 punktów procentowych. - Spadek marży brutto w lipcu o 8 punktów procentowych jest niepokojący. W kolejnym kwartale możemy mieć do czynienia z kolejną kilkuprocentową obniżką tego wskaźnika - komentuje w rozmowie z money.pl Dariusz Dziubiński, analityk Trigon DM.
Analityk Trigon DM zwraca uwagę na rosnące koszty: - W prognozach zakładam niewiele mniejszą dynamikę wzrostu kosztów w trzecim kwartale w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni salonów sprzedaży i moim zdaniem wyniesie około 7-8 procent. Jest to wywołane presją na wzrost wynagrodzeń oraz wysokim kursem euro i dolara, co przekłada się na wzrost czynszów rozliczanych w tych walutach.
Spółce szkodzi również rosnąca konkurencja na rynku odzieżowym. Większą presję na spadek cen może wywierać firma Inditex - właściciel takich sieci sklepów jak Zara, Bershka czy Pull & Bear - która w mniejszym stopniu uzależniona jest od kursu dolara.
Na nasycenie polskiego rynku odzieżowego zwraca również uwagę DM PKO BP w czerwcowym raporcie. W rezultacie spółka obniża planowane zwiększenie swojej powierzchni handlowej do 10 procent rok do roku.
Przeczytaj także:
Ostatnia fala wyprzedaży akcji spółki miała miejsce na początku sierpnia tego roku po publikacji szacunkowych wyników za drugi kwartał. LPP szacuje zysk netto na poziomie 89 mln złotych, co oznaczałoby spadek jego zysku o prawie 50 mln złotych rok do roku. Z tego powodu akcje firmy spadły w piątek 5 sierpnia do najniższego poziomu od grudnia 2012 roku.

- 14:17 Lidl zwiększył wydatki reklamowe
- 14:03 Kwestia dezynfekcji koszyków sklepowych zostanie uregulowana?
- 13:18 Darmowe odesłanie produktu wabikiem dla e-klientów
- 13:11 Firmy Unilever i Alibaba opracowały maszynę do sortowania plastiku opartą na AI
- 13:06 Allegro uruchamia program "Projektownia". Ambasadorką Ewa Minge
- 12:59 Galeria Młociny promuje się wśród kibiców Hutnika
- 12:53 Sinsay w Galerii Olimpia
- 12:47 Prezes sklepu w Bełchatowie w zarządzie centrali E.Leclerc
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Castorama zamiast Tesco w Starogardzie Gdańskim
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Koronowo, Bukowa, 60.35 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Legionowo, Ks. Płk. Jana Mrugacza, 62.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Ostróda, Wyszyńskiego, 41.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Katowice Osiedle Paderewskiego-Muchowiec (Dolina Trzech Stawów), 63.56 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.