Analitycy: Spadek sprzedaży Tesco wynikiem zbyt wysokich cen
Sieć Tesco odnotowała największy kwartalny spadek sprzedaży w ciągu ostatnich 40 lat, co spowodowało wątpliwości dotyczące trafności obranej przez firmie strategii, która miała być antidotum na szybko zmieniającą się sytuację na rynku artykułów spożywczych - informuje Onet.pl za agencją Reuters.
Klienci na Wyspach wolą zrobić zakupy w dyskontach Aldi i Lidl, a szukając towarów z wyższej półki, odwiedzają sieci Waitrose i Marks & Spencer. Zdaniem ekspertów cytowanych przez Reuters oferta Tesco mieści się gdzieś pomiędzy tymi segmentami, dlatego też od 2 lat sieć odnotowuje spadek zysków, kolejny prognozowany jest na lata 2014-15.
Obecnie Tesco modernizuje sklepy i stawia na rabaty cenowe, starając się przyciągnąć konsumentów oraz odbudowując ich lojalność.
Niektórzy analitycy rynku uważają jednak, że ceny proponowane przez Tesco są nadal zbyt wysokie. Eksperci Shore Capital twierdzą, że kiepskie wyniki sprzedaży są właśnie wynikiem zbyt wysokich cen. Według nich, nowa strategia Tesco nie zdaje egzaminu.
Inni eksperci uważają, że Tesco, mając 29-proc. udział w brytyjskim rynku, powinno podkreślić swoją dominację i rozpocząć "totalną" wojnę cenową, która wpłynęłaby negatywnie na zyski w całym sektorze. Zdaniem cytowanego przez Reuters Johna Ibbotsona, dyrektora firmy konsultingowej Retail Vision, Tesco ma tylko jedno rozwiązanie - musi wyjąć wielką bazookę i sprzątnąć konkurencję z powierzchni ziemi.

-
Marta 2014-06-09 15:24:39
Ja robię raczej duże zakupy ale rzadziej ze względu na opiekę nad leżącym dzieckiem. Dlatego ceny w Tesco przy zakupach "hurtowych" są dla mnie za wysokie.Kupuję więc drób w ubojniach , warzywa na giełdzie lub w hurtowniach. Przy dużych zakupach mam niższe ceny.Ale mięso i warzywa nie tylko w Tesco jest drogie.Także w Lidlu ceny tych artykułów są zadrogie.Do Lidla idę po mleko UHT, cukier , czasami mąkę i pojedyńcze sztuki warzyw. Większe ilości, tak jak wspomniałam, kupuję na giełdzie. Na targu jest nadal drogo.Targ odpada. Lidl przyciąga mnie także smacznymi bułeczkami zciasta francuskiego z jabłkami.
- 20:16 Spar rusza z własną marką ekonomiczną No.1
- 18:18 Dzięki postępowaniom polubownym 1,7 tys. klientów zawarło porozumienia
- 16:18 Sieć drogerii dm tworzy oddział we Wrocławiu i rekrutuje specjalistów
- 14:18 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- 12:46 MRPiT: wnioski o pomoc z nowej Tarczy można składać od 26 kwietnia
- 12:19 Prezes VRG: Oczekujemy powrotu do normalnej działalności w drugiej połowie...
- 11:59 14 tys. punktów odbioru Poczty Polskiej. Nowe w sklepach Eurocashu
- 11:51 W Poznaniu ruszyła kampania „Sprzedajemy Odpowiedzialnie”
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
- 6 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Kraków, Pawia, 32.68 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kraków Grzegórzki, Nullo, Francesco, 73.70 m², wynajmę mieszkanie
- Lokal użytkowy, Kraków Podgórze, Dąbrowskiego, Gen. Jana Henryka, 138.15 m², sprzedam lokal użytkowy
- Mieszkanie, Kraków Krowodrza, Władysława Łokietka, 47.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.