Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analitycy: Stokrotka przez podatek może podnieść ceny, co spowoduje wzrost marż brutto o 0,4 pp

Spodziewamy się przyspieszenia dynamiki przychodów Stokrotek, czego zwiastunem był już mocniejszy, 7% wzrost obrotów w trzecim kwartale 2015. Za sprawą nowych otwarć w czwartym kwartale 2015 oczekujemy umocnienia się dynamiki do 9% r/r. W całym 2015 roku szacujemy, że sprzedaż wzrośnie o 5% r/r. - czytamy w raporcie analityków DM PKO BP.
Reklama

W 2015 roku Emperia powiększyła sieć o 75 Stokrotek do 327 sklepów (+30% r/r).

- W 2016 roku oczekujemy około 100 otwarć (głównie franczyza i markety) i 19% wzrostu przychodów r/r. Dynamice przychodów, poza wzrostem sieci, powinien sprzyjać wzrost cen żywności (choć zapewne poniżej 1%, wyjąwszy wpływ podatku obrotowego), a także sam podatek od sprzedaży detalicznej - podają analitycy.

W 2015 roku analitycy spodziewają się poprawy marży o 0,2pp do 28,6%, ze względu na coraz sprawniej działającą logistykę i niższy udział kosztów logistyki w przychodach. W 2016 roku największy wpływ na marżę brutto na sprzedaży będzie miało wprowadzenie podatku od handlu detalicznego. 

- Według ostatnich założeń sklepy o obrotach rocznych poniżej 5 mld zł powinny płacić podatek w wysokości 0,5% od przychodów i taki też założyliśmy w przypadku Stokrotki. Założyliśmy też, że sieć w celu zneutralizowania wpływu podatku podniesie ceny, co spowoduje wzrost marż brutto na sprzedaży o 0,4pp. Sumarycznie wpływ podatku będzie negatywny dla Emperii - czytamy w raporcie.

Zaktualizowany model DCF pokazał wycenę 1 akcji spółki na poziomie 75,5 zł i 12-miesięczną cenę docelową w wysokości 81,9 zł. Analitycy utrzymują rekomendację Kupuj dla spółki. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum