Analitycy: Świat handlu detalicznego szybko się zmienia, LPP nie nadąża
W raporcie z 18 kwietnia Haitong Bank obniża rekomendację dla LPP do SPRZEDAJ (z Neutralnej) i zmniejsza cenę docelową akcji do 4 621 zł (wcześniej 5 050 zł). Rekomendację obniżono ze względu na zmniejszenie prognozowanego zysku EBITDA o 13 proc./16 proc./13 proc., odpowiednio w okresie 16E/17E/18E z powodu niezadowalających wyników sprzedaży i marży brutto w 1 kw. 2016 r. oraz przewidywanego nieuniknionego wzrostu kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych w przyszłości.
- Dane za marzec 2016 r., przy słabych wynikach sprzedaży kolekcji wiosna-lato 2016 r., skłaniają analityków Haitong Bank do przekonania, że problemy LPP nie są spowodowane wyłącznie kursami walutowymi ale mają charakter bardziej fundamentalny. Dla przykładu: nasycenie i kanibalizacja w Polsce, zmiany strukturalne w handlu detalicznym spowodowane przez handel elektroniczny, spadek odwiedzalności sklepów oraz globalizacja, na której, zdaniem Haitong, więcej skorzystają bardziej globalne i prestiżowe marki, takie jak Zara, niż marki regionalne, jak Reserved. Analitycy Haitong uważają, że LPP znalazła się obecnie w pułapce średniego rozmiaru, ponieważ regionalnie jest zbyt duża aby szybko się rozwijać organicznie ze względu na nasycenie rynku, ale nadal nie dysponuje wystarczającą świadomością marki, aby dobrze się rozwijać na arenie międzynarodowej. Haitong Bank zgadza się ze strategią otwarcia sklepu firmowego w Londynie, ale uważa także, że to zbyt mało i zbyt wolno, aby zmienić ogólną percepcję LPP na świecie, ponieważ świat handlu detalicznego szybko się zmienia. Według wyliczeń Haitong Bank, jeśli chodzi o wskaźnik P/E w okresie 16E/17E spółka LPP jest notowana z premią 38 proc./25 proc. względem Inditexu i H&M, co zdaniem analityków Haitong Bank jest nieuzasadnione - komentuje Konrad Księżopolski, Szef Działu Analiz, Haitong Bank.

- 15:17 Kurs Dino niższy o 15 proc., rynek czeka na wyniki za IV kwartał
- 15:03 Biedronka wprowadzi cyfrową wersję programu lojalnościowego
- 14:49 Deli4Dog – nowy przysmak dla psów
- 14:35 Müller: będziemy dyskutować o potencjalnych rozwiązaniach dla poszczególnych...
- 14:17 Tesco będzie sprzedawać więcej zdrowej żywności
- 13:58 Panattoni zbuduje kolejne centrum logistyczne na Pomorzu Zachodnim
- 13:43 Raport: kobiety stanowią mniejszość we władzach 140 polskich spółek giełdowych
- 13:38 Pierwszy automat do odbioru paczek z AliExpress na warszawskiej Woli
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Polski rząd ws. "czeskich półek": Polsce przysługuje prawno wniesienia skargi do Trybunału Sprawiedliwości UE
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.