Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analitycy: W 2015 r. udział Biedronki w polskim rynku FMCG może wzrosnąć do 20 proc.

Analitycy Erste, w rekomendacji z 14 października dla Grupy Jeronimo Martins, oceniają, że Biedronka może w kolejnych latach utrzymać wysokie tempo wzrostu dzięki szybkiej ekspansji, wysokiej sprzedaży porównywalnej i nowym modelom biznesowym. Prognozują, że w 2015 roku udział Biedronki w polskim rynku FMCG może wzrosnąć do ok. 20 proc., a EBITDA spółki może zwiększyć się do ponad 820 mln euro z prawie 400 mln euro w 2010 roku.
Reklama
- W naszej opinii, polski oddział Jeronimo Martins, pod marką Biedronka, utrzyma szybkie tempo wzrostu przychodów i zysków, dzięki otwarciu nowych sklepów (z obecnych 1.700 do planowanych 3.000 w średnim terminie pięciu lat), wysokiej sprzedaży porównywalnej (wprowadzenie nowych produktów i stopniowe przejście w segment supermarketów) oraz uruchomieniu nowych modeli biznesowych (drogerie, apteki itp.) - napisano w raporcie Erste.
- Niski poziom długu netto i zdrowe przepływy operacyjne ułatwiają Biedronce szybkie tempo ekspansji w Polsce. Dodatkowo, potencjalne spowolnienie polskiej gospodarki naszym zdaniem przyśpieszy ekspansję Biedronki na polskim rynku FMCG, z powodu ekspozycji na niższy segment rynku i spadek kosztów inwestycyjnych - dodano.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.