Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analityk: Drugi kwartał był dobry dla Eurocash, ale przed spółką wciąż wyzwania

Wyniki Eurocash za drugi kwartał okazały się lepsze od naszych oczekiwań. Spółka zanotowała wzrost sprzedaży oraz lekkie odbicie rentowności w segmencie hurtu, w którym od jakiegoś czasu borykała się z presją na wyniki. Ponadto, negatywny wpływ integracji I rebrandingu sklepów EKO w segmencie detalicznym okazał się mniejszy niż zakładaliśmy – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking.
Reklama

- Oczekujemy, że te czynniki oraz niska baza porównawcza z zeszłego roku powinny być wsparciem dla wzrostu wyników na poziomie EBITDA w drugiej połowie roku. W tym kontekście rzeczywiście można uznać, że spółka okres spadku wyników ma już za sobą – ocenia analityk.

Jednak patrząc średnioterminowo, przed Eurocashem cały czas szereg wyzwań.

- Przede wszystkim strukturalnie segment hurtu w dłuższej perspektywie może mierzyć się z presją na sprzedaż przy oczekiwanym spadającym udziale rynkowym handlu tradycyjnego. Przed spółką stoją dalsze wyzwania w postaci programu optymalizacji kosztowej na kolejne dwa lata, tak aby co najmniej utrzymać rentowności hurtu pomimo utrzymującej się presji na wynagrodzenia – wymienia Maria Mickiewicz.

Jej zdaniem, to segment detaliczny powinien być nogą wzrostową Eurocashu w dłuższym terminie. - Potrzeba jednak czasu, aby go uporządkować pod kątem formatów, systemów IT czy logistyki, a także zbudować skalę  - zastrzega.

Przychody Grupy Eurocash w pierwszym półroczu 2018 r. sięgnęły blisko 10,8 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 7% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. Wzrost organiczny grupy (z wyłączeniem przejętej w drugim kwartale sieci sklepów Mila) wyniósł ponad 5 proc.

Grupa notuje bardzo dobre wyniki w segmencie hurtowym. Sprzedaż tego segmentu wzrosła o ponad 5 proc. r/r do 8,6 mld zł, a EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, przekroczyła 160 mln zł i była o 13 proc. wyższa niż przed rokiem.

Sprzedaż segmentu detalicznego wzrosła w okresie pierwszych sześciu miesięcy br. o ponad 7 proc. do blisko 1,8 mld zł. Wpływ na wynik EBITDA tego segmentu (w pierwszym półroczu 2018 r. wyniosła 53,5 mln zł) ma integracja oraz remodeling i renowacja sklepów EKO. Po pierwszej połowie tego roku już 149 sklepów EKO działało pod szyldem Delikatesy Centrum, a trzy zaczęły funkcjonować pod szyldem Lewiatan.

Znormalizowany skonsolidowany zysk netto w pierwszym półroczu br. wyniósł 21 mln zł wobec 38 mln zł przed rokiem. Niższy wynik związany był głównie ze wzrostem amortyzacji oraz kosztów finansowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum