PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Analityk: Dzięki pandemii klient naprawdę stał się najważniejszy

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2020 10:42

Analityk: Dzięki pandemii klient naprawdę stał się najważniejszy Natalia Hatalska uważa, że o sukcesie w branży retail będzie decydować umiejętność połączenia świata digital ze światem zakupów w placówkach. Fot. PTWP

Zmiany zachowań konsumentów na skutek pandemii są widoczne, ale nie są dramatyczne, natomiast duże zmiany nastąpiły w zachowaniach marek – ocenia Natalia Hatalskia CEO i założycielka  infuture.institute. - Firmy zawsze mówiły, że klient jest najważniejszy, ale to była tylko deklaracja. Pandemia sprawiła, że musiały odpowiadać na rzeczywiste potrzeby klientów, np. kupowanie przez click &collect, czy dostarczanie do domu -  mówiła ekspertka podczas XII EEC.

Zdaniem Natalii Hatalskiej  analityka trendów i autorki bloga, hatalska.com, widoczny jest rosnący trend świadomego konsumpcjonizmu. - Z jednej strony konsumenci mówią, że ograniczają wydatki, ale z drugiej strony w niektórych kategoriach wydatki bardzo rosną, np. rośnie kategoria spożywcza, wellness, związana ze zdrowiem, z domem. Widzimy też coraz bardziej świadome podejście do konsumpcji. Ponadto, wzrasta chęć kupowania lokalnie, od niezależnych dostawców – wymieniała.

Zwróciła ona uwagę, na rozwój nowych technologii, które wymusza pandemia. Podczas zakupów ważne stają się kwestie doznań zmysłowych, ale jest to utrudnione w sytuacji, kiedy klienci muszą nosić maseczki i rękawiczki. - Rozwijają się technologie, które pozwalają czuć zmysłami przez internet. Np. w Paryżu jedna z galerii handlowych wprowadziła usługę personal shoppera. Robiąc zakupy on line łączyłam się ze swoim prywatnym asystentem, który fizycznie chodził po sklepie, dotykał przedmiotów, pokazywał je. Ja w konsultacji z nim mogłam te produkty kupić – mówiła Natalia Hatalska.

Natalia Hatalska uważa, że o sukcesie w branży retail będzie decydować umiejętność połączenia świata digital ze światem zakupów w placówkach. -Tych obszarów już nie da się zupełnie oddzielić. Idziemy w kierunku świata lustrzanego, czyli takiego, w którym wszystko co istnieje w świecie realnym ma odbicie w świecie cyfrowym, dlatego możemy spodziewać się rozwoju takich technologii, jak transformowanie produktów fizycznych do produktów cyfrowych – mówiła ekspertka. Przykładem takiej usługi jest aplikacja IKEA, która pozwala pokazać każdy produkt w formacie 3D. Za pomocą tej aplikacji, korzystając ze smartfona można wstawić „cyfrowo” dany produkt do swojego wnętrza, aby zobaczyć jak wygląda. - Na świecie bardzo silny jest także trend związany doświadczeniem wielozmysłowym. Zaczynamy przenosić część zmysłów do świata cyfrowego, choć na razie jest to w bardzo początkowej fazie rozwoju – dodała.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7668

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,44

  • Min

    3,87

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.