Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Analityk: Plan otwarcia w tym roku 120 nowych Stokrotek jest ambitny

Plany Emperii dotyczące otwarćź nowych sklepów pod szyldem Stokrotka jest ambitny – ocenia Maria Mickiewicz, analityk Pekao Investment Banking. Natomiast wyniki Emperii za czwarty kwartał 2017 roku są w jej opinii neutralne.
Reklama

- Wyniki Emperii, po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych, okazały się zgodne z naszymi oczekiwaniami, oceniamy je neutralnie – mówi Maria Mickiewicz w rozmowie z dlahandlu.pl.

- Plan otwarcia 120 nowych sklepów w tym roku wydaje się jednak ambitny, w kontekście wartości realizowanych w poprzednich latach oraz dużej konkurencji na rynku przy pozyskiwaniu nowych lokalizacji - dodaje.

Przypomnijmy, na koniec 2017 roku sieć sklepów Stokrotka liczyła łącznie 437 sklepów detalicznych, zaś na koniec 2016 roku było 372 sklepy. W czwartym kwartale 2017 roku otwarto łącznie 33 sklepy (w tym 15 sklepów franczyzowych), zaś 3 sklepy zostały zamknięte. W całym 2017 roku otwarto łącznie 77 sklepów (w tym 33 sklepy franczyzowe), zaś 12 sklepów zostało zamkniętych. Wydatki inwestycyjne wyniosły 58,9 mln zł (CAPEX ma 1 supermarket 1,16 mln zł i market 0,59 mln zł).

Zarząd poinformował, że do końca w 2018 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 120 nowych sklepów. Od początku otwarto już 3 sklepy, na kolejnych 61 są podpisane umowy, a 56 umów jest w trakcie procesowania.

W 2017 roku Emperia Holding osiągnęła 2,6 mld zł skonsolidowanych przychodów oraz 35,7 mln zł zysku netto. Przychody wzrosły rok do roku, z 2,4 mld zł osiągniętych w 2016 roku, natomiast zysk netto spadł, z 50,5 mln zł. Oznacza to, że przychody grupy wzrosły o ponad 8 proc. rok do roku, a zysk netto spadł o ponad 29 proc. Zysk operacyjny Emperii w 2017 roku wyniósł 42,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 61,7 mln zł.

W samym czwartym kwartale 2017 roku Emperia osiągnęła 10,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 15,76 mln zł zysku rok wcześniej (spadek o niemal 36 proc.). Zysk operacyjny wyniósł 10,69 mln zł wobec 19,56 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale wyniosły 699,32 mln zł wobec 627,03 mln zł rok wcześniej (wzrost o 11,5 proc.). Przy czym 40,2 mln zł dodatkowych przychodów w IV kw. zostało osiągnięte dzięki otwarciu nowych sklepów, a 26,7 mln zł dzięki lepszym obrotom sklepów już istniejących.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum