Analityk: Poprzez przejęcie Mili Eurocash wzmacnia ramię detalu

15 września Eurocash poinformował, że przejmie 100 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł. Przejęcie uzależnione jest m.in. od pozytywnej decyzji UOKiK.
– Dla Eurocash oznacza to wzmocnienie spółki w detalu, zaś dla Mili wsparcie mocnego partnera, czyli szanse na rozwój – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Sokolowski, Equity Analyst, BZ WBK Brokerage.
– UOKiK najprawdopodobniej się zgodzi, lecz może to wymagać trochę czasu – dodaje analityk.
Eurocash konsekwentnie realizuje swoją strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek. W marcu 2017 r. Eurocash podpisał z Pelican Ventures umowę w sprawie zakupu 100 proc. udziałów w Eko Holding oraz pośrednio 100 proc. udziałów w spółkach Ledi i Jim.
Według danych Eurocash, w całym pierwszym półroczu br. skonsolidowane przychody Grupy Eurocash wyniosły prawie 11,3 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 12% r/r.