Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analityk: W Tesco potrzebne radykalne zmiany. Możliwy nawet podział biznesu

Jak uważa Bruno Monteyne, analityk Bernstein, Tesco po zmianie na stanowisku prezesa mogłoby zdecydować się na radykalny plan, oznaczający rozdzielenie biznesu w Wielkiej Brytanii - czytamy w "Financial Times".
Reklama

Sieć mogłaby operować mocno dyskontowymi sklepami w regionach, gdzie najważniejsza dla klientów jest cena, natomiast w miejscach, gdzie konsumenci są bardziej zamożni, stawiać na placówki z produktami w wyższych cenach, "ponieważ przeciętny rosyjski bankowiec z centrum Londynu nie potrzebuje niskich cen". W ten sposób Tesco zmniejszyłoby zagrożenie ze strony niemieckich dyskontów, takich jak Aldi i Lidl, podobnie jak uczyniło to w latach 90., gdy zdecydowało się na wprowadzenie marki Value.

Monteyne uważa, że Tesco pod nowymi rządami zacznie wracać do swoich korzeni. Oznacza to zaprzestanie marnowania nakładów na inwestycje na przykład w rozwój tabletu Hudl, a skupienie się na fundamentach: przede wszystkim ofercie spożywczej. Zdaniem analityka, Tesco może rozważyć zmniejszenie obecności w niektórych krajach, można się też spodziewać, że sieć sprzeda cztery firmowe samoloty. Cięcia mogą dotknąć nawet karty lojalnościowej Clubcard i Tesco Bank.

Przypomnijmy, od października 2014 r. nowym prezesem Tesco będzie Dave Lewis (poprzednio pracował w koncernie Unilever), który zastąpi na tym stanowisku Philipa Clarke'a. Rozpoczęty przez Clarke'a ok. 20 miesiecy temu proces odbudowy Tesco zakładał m.in. odnowienie i przemodelowanie największych sklepów, w celu uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla klienta.

Oprócz tego poprawiony miał zostać wachlarz produktów żywnościowych, jak również rozwijany miał być program dla posiadaczy kart zniżkowych Clubcard. Strategia Clarke'a dla Tesco zakładała także rozwój sprzedaży on-line, w tym usługi Click & Collect. W lutym 2014 r. Tesco poinformowało dodatkowo o planach przeznaczenia 200 mln funtów brytyjskich na obniżki cen swoich produktów, aby odpowiedzieć na szybki rozwój dyskontów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.