PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Analityk: Właściciel Biedronki może się pokusić o dalsze zagraniczne przejęcia

Autor: dlahandlu.pl, PB 17 września 2019 10:56

Analityk: Właściciel Biedronki może się pokusić o dalsze zagraniczne przejęcia Fot. Shutterstock

Jeronimo Martins nie ukrywa, że przygląda się innym rynkom i być może dalsza ekspansja zagraniczna byłaby dobrą opcją dla grupy. Tym bardziej, że spółka posiada odpowiednie know-how i skalę. Jednak wejście szyldu Biedronka na inne rynki jest mało prawdopodobne – ocenia w rozmowie z dlahandlu.pl Piotr Bogusz, analityk finansowy DM mBanku.

A czy sama Biedronka mogłaby wejść silniej w segment premium?

Nie wydaje mi się, by to był dobry pomysł. Jak dotąd, żadna z typowo delikatesowych sieci nie przetrwała na polskim rynku.

Ale Polacy stają się coraz bogatsi. Rośnie konsumpcja i nasze wynagrodzenia…

Tak i Biedronka to widzi. Dostosowuje ofertę do naszych portfeli. Do sklepów Biedronki wchodzą niektóre produkty, dotąd obecne w supermarketach i hipermarketach. Sieć inwestuje w ofertę warzyw i owoców, wprowadza półkę ekologiczną. Biedronka jest liderem i nie tylko podąża za trendami, ale także je kształtuje.

Jeśli by porównać Biedronkę sprzed 20 lat i obecną, to okazałoby się, że to dwa zupełnie różne sklepy. Tamta Biedronka to był typowy dyskont. Obecnie, sieć nie rezygnuje z percepcji niższej ceny, ale też wprowadza szerszą ofertę oraz mocno inwestuje w tzw. „consumer experience”.

Widać również ciekawe zjawisko – wysoką konkurencję, w rozwijaniu niektórych kategorii, między siecią Biedronka i Lidlem, np. wprowadzenie produktów ekologicznych, czy rozszerzenie półki artykułów drogeryjnych. Niemiecki detalista ma szerszą ofertę nieżywnościową i w ślad za nim Biedronka też wprowadza nowe linie non-food. Widać, że te dyskonty podążają za sobą.

Na koniec pierwszego półrocza sieć Biedronka liczyła 2916 sklepów. Czy jest możliwe, że jeszcze w tym roku sieć przekroczy magiczna liczbę 3000 placówek?

Myślę, że jest na to szansa raczej w przyszłym roku. Proszę zauważyć, że Jeronimo Martins ma w naszym kraju nie tylko Biedronkę, ale też sieć Hebe, która na razie jest skupiona na przekroczeniu progu rentowności. Portugalczycy są bardzo skoncentrowani na rozwijaniu sieci Hebe, która dynamicznie zwiększa liczbę placówek. Natomiast Biedronka to dojrzała sieć.

Jeśli chodzi o liczbę otwarć, to wiele będzie zależało od tego, czy ruszy mały format Biedronki i jak będzie się rozwijał. Jeśli koncept proximity się sprawdzi, to być może w przyszłym roku zobaczymy przyspieszenie ekspansji, nawet do 150 nowych sklepów.


  • Łukasz 2019-09-17 16:48:24

    Ja już z Biedronką dałem sobie spokój i nie robię tam zakupów. Bałagan z cenami jest głównym powodem. Notorycznie różne ceny przy kasie i te na półce oczywiście na niekorzyść klienta. Nie po to chodzę na zakupy żeby pilnować cen z kalkulatorem w ręku. Co z tego że różnicę mi zawsze zwracali? Śmiem twierdzić że takie działanie mogłoby być celowe, czyli jak klient się nie upomni o swoje to na fajrant podliczają utarg i nadwyżka idzie do podziału między załogę sklepu.

  • kali 2019-09-17 15:56:50

    mieszkam w Krakowie zakupy spożywcze robię w małych sklepikach na moim osiedlu i na targu,przemysłowe od telewizora po gumę do majtek w internecie,mam 70 lat,nie cierpię towarów macanych przez tęczowych,katoli i macantów,

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    3,04

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8364
Ilość aktualnych ofert: 473427

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.