Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analityk: Współpraca Orlenu i Tesco to projekt bardziej wizerunkowy, niż nastawiony na zysk

Według analityków nawiązanie współpracy przez sieć Tesco i PKN Orlen, to krok w dobrym kierunku i w dłuższej perspektywie może przynieść zyski obu firmom. Projekt dobrze wpisuje się w strategie rozwoju obu firm, jednak rodzi wiele pytań i problemów, z którymi spółki muszą sobie poradzić - wynika z komentarzy analityków uzyskanych przez serwis portalspozywczy.pl.
Reklama

Przez 12 miesięcy sieć Tesco i PKN Orlen będą testować na polskich stacjach koncernu paliwowego sklepy pod szyldem Tesco Express. W najbliższych miesiącach powstanie 10 takich placówek, które będą łączyć sklep convenience oraz bistro z kawą i gorącymi przekąskami. Projekt maa pokazać władzom obu firm, czy warto rozwijać współpracę na szerszą skalę. Placówki Tesco Express powstaną w Warszawie, Łodzi i Krakowie. Pierwszy sklep ruszył pod koniec października na stacji benzynowej przy ul. Bennetta 2 w Warszawie. Zdaniem analityków projekt PKN Orlen i Tesco ma uzasadnienie nie tylko z punktu finansowego, ale także wizerunkowego. Według Kamila Szlagi, analityka Trigon Dom Maklerski S.A. wspólny projekt PKN Orlen i Tesco Polska to - przynajmniej w pierwszej fazie realizacji - projekt bardziej wizerunkowy niż nastawiony na zyski. - Ma on pokazać, że obie firmy są liderami na krajowym rynku. Dzięki współpracy chcą ten ten wizerunek jeszcze wzmocnić. Czy w perspektywie kolejnych lat współpraca przełoży się na zyski? Zobaczymy za rok gdy podsumowane zostaną testy projektu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Szlaga.

Przypomnijmy, że firmy w ciągu najbliższego roku chcą testować sklepy Tesco Express na 10 stacjach paliw PKN Orlen. Zdaniem analityka Trigon Dom Maklerski S.A. obie strony mogą skorzystać na współpracy. - Z jednej strony PKN Orlen chce - zgodnie z nową strategią - zwiększać udziały sprzedaży pozapaliwowej, w sprzedaży detalicznej. Koncern zyska także doświadczonego partnera z ogromnym know-how dotyczącym sprzedaży detalicznej. Sklepy na stacjach zyskają zaś silną markę i nowy, poszerzony asortyment w tym produkty świeże i konkurencyjną cenowo markę własną Tesco. To może ściągnąć na stacje PKN Orlen nowych klientów, ale przede wszystkim pozwoli utrzymać dotychczasowych, którzy już korzystają z oferty stacji i sklepów przy stacjach.

Według Kamila Szlagi dla Tesco współpraca z największym krajowym koncernem naftowym i operatorem stacji, to szansa na rozwój nowego formatu sklepów, w atrakcyjnych lokalizacjach, a także na zwiększenie obrotów na polskim rynku. - Firmy będą mogły dzielić się także wyższymi marżami, które uzyskają ze sprzedaży w ramach podjętej współpracy. To dobra wiadomość dla PKN Orlen, ponieważ na paliwie marże są coraz niższe i na jego sprzedaży jest niezwykle trudno zarabiać. Wyzwaniem dla projektu będzie odpowiednia obsługa logistyczna, która generuje największe koszty, a także dostosowanie asortymentu do lokalizacji i potrzeb konsumenta.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.