PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Analityk: Wyniki Eurocashu nieco poniżej naszych oczekiwań

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2020 14:19

Wyniki Eurocashu w pierwszym kwartale 2020 r. były nieco poniżej naszych oczekiwań - ocenił analityk DM BDM. Eurocash wypracował 5,92 mld zł przychodów i miał 62 mln zł straty.

W 1Q’20 grupa Eurocash wypracowała 5,92 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o ok. 8% r/r. Marża brutto spółki wyniosła 13,3% (+0,3 p.p. r/r), co jest efektem większego udziału segmentu detalicznego. Na poziomie EBITDA Eurocash zaraportował 126 mln zł (marża EBITDA = 2,1%). Strata netto był bliska 62 mln zł.
W obszarze detalicznym sprzedaż wyniosła ok. 1,49 mld zł (przed rokiem 1,33 mld zł), z kolei EBITDA zbliżyła się do 54,5 mln zł (przed rokiem ok. 52 mln zł).
Część detaliczna zwiększyła udział w skonsolidowanych obrotach do 25% (+1 p.p . r/r; organiczny wzrost biznesu).
Nabycie 56% udziałów we Frisco ma być sfinalizowane w 2Q’20 i ma kosztować ok. 130 mln zł.

- Wyniki Eurocashu w 1Q’20 były nieco poniżej naszych oczekiwań oraz konsensusu na poziomie EBITDA MSSF 16 i wyniku netto (negatywny wpływ różnic kursowych w saldzie finansowym). In plus wyróżniają się mocne odczyty sprzedaży porównywalnej w obu segmentach. Główny wpływ na poprawę EBITDA miał obszar hurtu (detal w mniejszym stopniu). In minus wypadły projekty, w których ponoszono koszty na dalszy rozwój formatów. Pozytywnie zaprezentowały się przepływy z działalności operacyjnej w zakończonym kwartale - komentuje Adrian Górniak, analityk DM BDM.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6535
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.