PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Analiza gazetek: Działania promocyjne sieci idą w kierunku kanału wirtualnego

Autor: pr, dlahandlu.pl 28 kwietnia 2020 10:11

Analiza gazetek: Działania promocyjne sieci idą w kierunku kanału wirtualnego GAZETKI PROMOCYJNE W POLSKICH SKLEPACH DETALICZNYCH (Fot. zewnętrzne materiały prasowe przesłane przez UCE GROUP)

Spadek ilości drukowanych wydań gazetek w 2019 r. względem 2018 r. wyniósł 9,3%. Do tego dochodzi spadek liczby stron w gazetkach na poziomie 3,4%. Sieci, widząc coraz wyraźniejszy opór konsumentów ze względów ekologicznych zmieniają strategię.

- To wcale nie oznacza, że tradycyjne gazetki całkowicie znikną bądź powinny zostać usunięte. Widać za to, że sieci powoli, ale sukcesywnie ograniczają ich emisję, doceniając jednocześnie inne kanały dystrybucji, szczególnie te elektroniczne, które w ostatnim czasie mocno nabierają na sile - podają eksperci. 

Andrzej Wojciechowicz, ekspert Komisji Europejskiej, twierdzi, że spadek liczby gazetek nie oznacza zmniejszenia aktywności promocyjnej sieci handlowych, która w ubiegłym roku była szczególnie wysoka.

- Handel znalazł panaceum na zakaz handlu w niedziele i wzmocnił promocje przed weekendami. Po roku doświadczeń optymalizuje swoją ofertę. Aplikacje i nowe platformy marketpleace zaczynają wypierać tradycyjną formę promocji. Wzrost liczby gazetek w hipermarketach i sklepach z artykułami dziecięcymi może świadczyć o próbie zintensyfikowania sprzedaży za wszelką cenę. Hipermarkety są przecież nadal formatem borykającym się ze spadkami sprzedaży, a rynek odzieży dziecięcej to już w znacznym stopniu domena e-handlu - mówi ekspert.

Z kolei wzrost liczby stron może być podyktowany kilkoma czynnikami. Wśród nich można wymienić zwiększenie aktywności producentów, akcentowanie promocji określonych grup towarowych czy też wprowadzanie nowych produktów w ślad za trendami rynkowymi.

Tradycyjne gazetki już od dawna nie są dystrybuowane poza punktami sprzedaży, a ich ilość systematycznie maleje. Przymusowa lub dobrowolna izolacja ludzi wpływa na zwiększenie zainteresowania przekazem internetowym. Po zakończeniu pandemii przestrzeń ta jeszcze bardziej zrośnie się z nawykami konsumenckimi. Już teraz firmy handlowe i usługowe intensywnie pracują nad rozwojem tego kanału. Przeformułowały i spersonalizowały swój przekaz. Są bliżej klientów, wykorzystując pobudzony stan emocjonalny społeczeństwa. Jedne sieci chcą przetrwać, a inne - być gotowe na nowy, post-pandemiczny krajobraz rynkowy. Dywersyfikacja oferty i jej komunikacji to bezpieczna strategia na trudne czasy - wyjaśnia Andrzej Wojciechowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6339
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.