PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Andrzej Faliński: Niewykluczone, że Netto zbuduje nowy koncept na polskim  rynku

Autor: dlahandlu.pl 19 czerwca 2020 10:37

Andrzej Faliński: Niewykluczone, że Netto zbuduje nowy koncept na polskim  rynku Na zdj. andrzej Faliński, fot. Żelazna Studio

Przejęcie sklepów Tesco przez sieć Netto może oznaczać, że będziemy świadkami powstawania na polskim rynku nowego konceptu biznesowego – sklepu złożonego z cech supermarketu i dyskontu, pełnego nowoczesnych rozwiązań technologicznych i stawiającego na ścisłą więź z lokalnym rynkiem. Mógłby to być supermarket proximity z cechami podobnymi do Dino, jednak nastawiony na większe miejscowości – uważa Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

- Może właśnie te dwa elementy stanęły u podstaw decyzji kupienia od Tesco 301 sklepów i dwóch magazynów zaplecza – za niewielkie stosunkowo pieniądze (ok. 200 mln Euro)? Technika zaprzęgnięta do systemu Netto wraz z powiększoną skalą i elastycznością koncypowania sklepów według oczekiwań zróżnicowanego otoczenia pozwolą być może sięgnąć po dobre ceny i wybór klienta. W istocie rzeczy, w koncepcji sklepu 3.0, firmie Netto na równi chodziło o efekt zaczerpnięcia z otoczenia lokalnego, jak i o efekt dobrej ceny, uzyskiwanej dzięki technice, organizacji, strategiom ograniczania kosztów, np. poprzez marki własne i współpracę z dostawcami – tłumaczy ekspert.

- Wypowiedź prezesa firmy sprzed roku nie pozostawia wątpliwości, że chodzi o produkty „przymiotnikowe": lokalne, zdrowe, świeże, zróżnicowane i gotowe tak do sprzedaży masowej (to cały czas jest wielka sieć) jak i spersonalizowanej. Oprócz wiec pożytecznych gadżetów takich jak displaye monitorowe w sklepach, geofencing, dobrze sprofilowane i łatwe w obsłudze urządzenia e-commerce, równie ważne okazać się może racjonalne współzarządzanie produkcją, produktami i łańcuchami dostaw. Realizowane w ładnym i wygodnym sklepie oraz w przyjaznym otoczeniu wirtualnym – dodaje.

Jak zastanawia się Maria Andrzej Faliński, być może więc nowe, poszerzone Netto to nie tylko nowoczesne wnętrza i wygodny design sali sprzedaży, ale i poręczne rozwiązania dla skorzystania z laptopa, smartfona, displayu w sklepie?

- Poza tymi wartościami, lokalność to często klucz do obniżania kosztów i utrzymania jakości. To także środowisko dla budowy sprofilowanych lokalnie systemów e-commerce. Są już przykłady sukcesu w takim stylu, wiec może Netto dołączy do pomysłu łączenia prostoty i lokalności z wyrafinowanym wejściem w technologie? Może też uda się przekroczyć barierę akceptowanego i realizowanego wieloma kanałami doradztwa konsumenckiego i innych usług powiązanych ze sprzedażą i „służbą" środowisku konsumenckiemu? W każdym razie powstaje bardzo interesująca hybryda dwóch sieci, która daje sobie 18 miesięcy na rebranding – analizuje prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Czy tyle czasu wystarczy? – Zobaczymy, pamiętajmy jednak o 1mld złotych na integrację. To sporo i jeśli trafnie się domyślam o co chodzi w tej fuzji systemów detalicznych, będzie na co wydawać. Sukces oznacza powstanie bardzo skutecznego konkurenta dla wielkich sieci dyskontowych, firmy, która wie o co chodzi w tym formacie. I wiedzy tej nie straci wychodząc zeń (najprawdopodobniej), wzbogacając ofertę i inwestując w omnichannelowe strategie sprzedażowo-marketingowe. Na koniec i z życzliwości dla pomysłu -  przy tak ambitnym pomyśle jak „3.0" w „hybrydowych" realiach kwestia ludzi o odpowiednich kwalifikacjach będzie kluczowa. A to kosztuje, o czym na koniec przypominam, pomny na ujawniające się problemy kompetencyjne i szkoleniowe firm sięgających po e-commerce w warunkach pandemii – podsumowuje ekspert.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7807

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,09

  • Śr

    3,67

  • Min

    3,03

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.