PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Andrzej Faliński: W sporze o znak SPAR prędzej czy później wygra właściciel

Autor: dlahandlu.pl 8 stycznia 2020 10:00

Andrzej Faliński: W sporze o znak SPAR prędzej czy później wygra właściciel Na zdj. Maria Andrzej Faliński. Fot. PTWP

W kwestii sporu o znak towarowy SPAR, czas działa na niekorzyść licencjobiorcy, czyli Spar Polska, tymczasem licencjodawca (SPAR Group) ma silne przyczółki handlowe i większe możliwości finansowe – ocenia Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. - Nie chcę być dosadny, ale prędzej czy później wygra właściciel – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl.

Jak ocenia Pan proces sanacyjny Piotra i Pawła? Z nieoficjalnych informacji wiadomo, że wierzycielom zaproponowano spłatę 10 proc. wierzytelności. Czy jest szansa, że wierzyciele zgodzą się na tę propozycję?

Dobre pytanie, ale trudna odpowiedź. Powiem tak: jedni tak, inni nie. „Tak” zależeć to będzie od zgody na wejście do systemu i skorzystanie z zaoferowanych warunków współpracy, dających szansę na odrobienie sobie strat. Nie koniecznie w roli prowadzącego sklep czy dostawcy. To jest wykonalne, ale muszą być gwarancje i elastyczny pakiet osiągnięcia korzyści w obszarze pozostałych 90%. Odpowiedź „tak -nie” zależy też od wielkości zadłużeń, co  przy ewentualnych postępowaniach sądowych zadecyduje o  ugodzie lub wykonaniu wyroku, na co dłużnika musi być stać i opłacać mu się. Tu nie będzie chyba jednolitej formuły, a ogłoszenie 10% -owej „oferty” to raczej początek niż koniec gry o resztę schedy po P&P.

Pomiędzy SPAR Group i Spar Polska toczy się postępowanie w Amsterdamie. Jakie są możliwe scenariusze dla sporu o znak licencyjny?

Nie chcę być dosadny, ale prędzej czy później wygra właściciel. Czas działa tu na niekorzyść licencjobiorcy, licencjodawca zaś już ma silne przyczółki handlowe i większe możliwości finansowe. Tak, czy inaczej będzie się rozwijał w trakcie - i niejako pomimo - tej w znacznym stopniu już symbolicznej gry o znak. Uprawnienia licencjobiorcy, nabyte w drodze umowy,  nie są przecież bezterminowe. To przykre, ale tak po prostu jest.

SPAR Group zapowiada, że chce mieć w ciągu 5 lat 400 sklepów w Polsce. Czy to realny plan?

Sądzę, że to jest realne, a to z powodu struktury i sił napędowych procesów koncentracyjnych  w Polsce. Konkurencja i duża podaż produktów żywnościowych (a te głównie będzie sprzedawać SPAR Group) powoduje konieczność utrzymania niskiej ceny, zaś polityka wobec sektora handlu powoduje wzrost kosztów stałych (podatki, opłaty, płace, tryb kontroli i zapowiedzi karania firm, etc). Firmy będą więc szukać okazji do dołączenia do większych i silnych finansowo organizacji.


  • gosc 2020-01-11 10:41:59

    Już widzimy,że rynek marketów się kruszy bo tych sklepów w Polsce jest za dużo.należy klientów uczulić na jakość sprzedawanych produktów. Nagminnie w żywności-ciasta, kremy itp. jest olej palmowy szkodliwy dla zdrowia.Tę sprawę należy w Polsce uregulować a na produktach na czołowej stronie ujawniać.

  • RealT 2020-01-08 18:06:54

    Budowana na PiP to raczej kiepska baza do startu po wszystkich ich problemach, skurczeniu sieci i wątpliwościach wokół reakcji na 10% dla wierzycieli. 'Ssania' nie ma się co spodziewać.

  • INTERNATIONAL 2020-01-08 16:42:33

    w koncu ktos madrze mowi.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6802
Ilość aktualnych ofert: 432814

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,20

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.