Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Andrzej Gantner na VIII FRSiH: Podatek od sieci może uderzyć w dostawców i konsumentów

Zdaniem Andrzej Gantnera, dyrektora generalnego Polskiej Federacji Producentów Żywności, podatek od sieci handlowych może uderzyć w dostawców oraz konsumentów. - Podatek obrotowy to czysta strata. Wszyscy przedsiębiorcy chcą sobie taką stratę powetować – przekonywał Gantner w trakcie debaty „Rynek wewnętrzny – główne obszary i potencjały wzrostu sektora FMCG. Inwestycje i finanse” podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Reklama

W przekonaniu Andrzeja Gantnera potencjalnym źródłem rekompensaty dla sieci handlowych może być przełożenie nowych obciążeń na dostawców, a także na konsumentów. Co więcej sieci mogą chcieć zarobić na całej sytuacji.

Prawdopodobnym jest, że podatek dotknie także konsumentów. Wydawać by się mogło, że przy obecnej konkurencji rynkowej firmy nie będą się decydowały na podnoszenie cen. Faktycznie jednak w opinii Andrzeja Gantnera może być zupełnie inaczej.

- Podniesienie 1-2 proc. cen żywności jest prawie niezauważalne dla konsumentów. Jeżeli wszyscy podniosą cenę, to nie ma tu mowy o konkurenci – mówił Gantner.

- Finalnie najwięcej zapłacą te podmioty, które są najmniejsze. Zapłacą również sami konsumenci. Może się okazać, że 2 proc. podatek faktycznie zostanie odprowadzony, ale w żaden sposób nie ułatwi nic małym firmom. Dodatkowo dostawcy, którzy już działają na niskich marżach, mogą nie dać rady – przekonywał Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności

Portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (4)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum