Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Apple i Xbox na czarnej liście. Co poszło nie tak?

Serwis Electronics Hub dokonał analizy wpisów na serwisie Twitter i stworzył listę najbardziej znienawidzonych tech produktów. Na czele Apple i Xbox Series S.
Reklama

Electronics Hub zebrał listę najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się produktów technologicznych, wykorzystując do tego celu takie serwisy jak Forbes i TechRadar. Następnie podzielono je na kategorie: aparaty fotograficzne, konsole do gier, słuchawki, laptopy, telefony komórkowe, tablety, urządzenia smarthome i urządzenia, które możemy na siebie założyć tzw. wearables. Później zebrano tweety dotyczące każdego produktu, używając różnych słów kluczowych i operatorów wyszukiwania. Łączna liczba tweetów w badaniu wyniosła 344 105, a dane zostały zebrane w listopadzie 2021 roku.

Apple zawodzi

Dzięki temu udało się stworzyć ranking uwzględniający 22 kraje, w tym Polskę. Produkty marki Apple zdominowały globalną listę, ale nie najlepiej wypadły też w poszczególnych podkategoriach. W zestawieniu top 10 najbardziej dokuczliwych smartfonów, aż osiem pozycji obsadzone jest przez produkty firmy prowadzonej przez Tima Cooka. Pierwsze miejsce zajął jednak model od Google, reprezentant świata Androida – Pixel 6.

Podobnie wygląda sytuacja w sekcji tabletów. Na dziesięć urządzeń, aż osiem z nich należy do Apple. Do białej gorączki doprowadza konsumentów iPad 6 generacji. Co trzeci tweet dotyczący tego urządzenia to wyraz frustracji.

– Koncern przestał wyznaczać standardy, ryzykować, co może powodować zawód klientów. Wydając niemałą sumę, oczekiwali oni ponadprzeciętnego doświadczenia, a otrzymują urządzenia, które nie odbiegają od rynkowych standardów i jednocześnie posiadają wiele ograniczeń – mówi Szeran Millo, CEO Symetrii. 

Xbox świetnie gra na nerwach

Nad Wisłą nic nie doprowadza tak skutecznie do białej gorączki jak ostatnie dziecko Microsoftu, tj. budżetowa konsola Xbox Series S, będąca okrojonym wariantem modelu Series X. Badanie wykazało, że blisko co dziesiąty tweet dotyczący XBS miał charakter negatywny.

Problem z konsolami Microsoft, nie dotyczy wyłącznie naszego podwórka. Gigant z Redmond raczej nie będzie zadowolony z rezultatów badania Electronics Hub. Okazuje się, że Xbox Series X jest konsolą, na którą najczęściej narzeka się na Twitterze. 12 proc. wszystkich wpisów dotyczących microsoftowej czarnej skrzynki, stanowiły narzekania. Liczba ta nie oddaje jednak całej prawdy. W rzeczywistości większość negatywnych wpisów pochodziła od fanów konsoli Xbox, którzy nie mogli dostać jej w swoje ręce ze względu na ograniczenia w dystrybucji.

A tak prezentuje się ranking „zwycięzców”:

– Telefon komórkowy – Google Pixel 6, (27,2 proc. negatywnych tweetów)

– Elektronika ubieralna – Fitbit Charge 4, (31,4 proc. negatywnych tweetów)

– Smart Home – Philips Hue Bridge, (42,7 proc. negatywnych tweetów)

– Konsola – Microsoft Xbox Series X, (12,5 proc.negatywnych tweetów)

– Aparat i kamera – GoPro Hero8 Black, (8,6 proc. negatywnych tweetów)

– Tablet – Apple iPad 6 gen., (33,3 proc. negatywnych tweetów)

– Laptop – HP Laptop, (29,1 proc. negatywnych tweetów)

– Słuchawki – Realme Earbuds, (33,8 proc. negatywnych tweetów).

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.