Atrium sprzedaje małe centra handlowe

Atrium European Real Estate zmieniło strategię inwestycyjną. – Restrukturyzujemy zbyt mocno zróżnicowany portfel. Sprzedajemy małe obiekty, które nie wpisują się w naszą koncepcję projektów dominujących z doskonałą lokalizacją o dużym potencjale demograficznym i socjoekonomicznym. Zatrzymujemy w portfelu obiekty powyżej 25 tys. mkw. w kluczowych miastach – tłumaczy dr Jolanta Wawrzyszuk, Group Head of Leasing Atrium European Real Estate.
Jolanta Wawrzyszuk podczas sesji Property Forum „Centra handlowe. Takiego momentu w sektorze centrów handlowych jeszcze nie było. Co czeka rynek, w co inwestować?” potwierdziła że Atrium nie tylko kupuje aktywa, ale też sprzedaje i restrukturyzuje swój portfel.
- Atrium miało bardzo zróżnicowane portfolio: od bardzo małych assetów – wolnostojących hipermarketów czy na przykład sklepów Media Markt, po bardzo duże nieruchomości typu Promenada. Widząc, jak zmienia się rynek i czego oczekuje klient, postanowiliśmy się dostosować. Pozbywamy się nieruchomości, które nie mają potencjału na szybki wzrost w ramach asset managmentu, czyli szybkiej rozbudowy, czy modernizacji – zaznacza Jolanta Wawrzyszuk.
Firma sprzedaje aktywa inwestorom instytucjonalnym, których strategią jest posiadanie obiektów także dobrze położonych, ale mniejszych.
- Nasze założenia przewidują, że zatrzymujemy w portfelu obiekty powyżej 25 tys. mkw. Chcemy być obecni w kluczowych miastach, z listy pierwszej piątki czy ósemki. Jesteśmy długoterminowym inwestorem i szukamy inwestycji, w których nasi najemcy zawsze chcieliby być. Przykładem jest ostatni zakup – warszawskie centrum handlowe Wars Sawa Junior – wylicza dr Jolanta Wawrzyszuk.
Jednocześnie podkreśla, że najważniejszym wyzwaniem właściciela obiektu handlowego jest dostosowanie oferty do zapotrzebowania najemców, czyli uelastycznienia specjalnie dla nich powierzchni do wynajęcia, co nie jest łatwe.
- Nasze dwie warszawskie duże rozbudowy – Atrium Promenada i Atrium Targówek w dużej mierze są podyktowane chęcią dostosowania się do potrzeb kluczowych najemców, takich jak Inditex czy H&M. Te marki już były obecne w naszych galeriach, ale na zbyt małych powierzchniach – ok. 1500 mkw. W październiku tego roku otworzą się z flagowymi salonami na optymalnych dla nich formatach powyżej 3 tys. mkw. To jest wyzwanie, któremu nie jest łatwo sprostać z dnia na dzień. Przygotowywaliśmy się do tego od trzech lat – przyznała dr Jolanta Wawrzyszuk, Group Head of Leasing Atrium European Real Estate.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- Sb 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Sb 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- Sb 15:00 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- Sb 14:47 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- Sb 10:10 Miraculum: jesteśmy w drogeriach, nie lekceważymy dyskontów
- Sb 09:52 Semeniuk: Tarcza branżowa zostanie rozszerzona m.in. o obiekty turystyczne
- Sb 09:50 W niedzielę sklepy zamknięte
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.