Atrium wychodzi z Węgier. 18 centrów handlowych sprzedanych
Atrium European Real Estate dokonało sprzedaży 18 obiektów na terenie Węgier i jeden w Czechach za łączna cenę 70 mln euro. Transakcja jest związana ze strategią firmy, która zakłada ulepszenie portfolio poprzez selektywną rotację kapitału dążącą do wypracowania centrów handlowych o lepszej jakości, dominujących w swoich regionach.
- Ostatnie sprzedaże zaznaczają nasze wyjście z rynku węgierskiego i wraz z transakcją w Czechach pokazują nasz stały rozwój związany z ulepszaniem jakości portfolio. Wszystkie transakcje są elementem strategii firmy skupiającej się obecnie na wielkich, wysokiej jakości centrach handlowych dominujących w największych miastach na naszych kluczowych rynkach - w Polsce i Czechach. To tam widzimy największe perspektywy rozwoju i wygenerowania zysków - skomentował Liad Barzilai, Chief Executive Officer w Atrium European Real Estate.
Atrium jest właścicielem łącznie 59 obiektów o powierzchni najmu ok. 1,1 mln mkw. i wartości 2,6 miliardów euro. Najważniejsze z nich są zlokalizowane w Polsce (58 proc. całej wartości portfolio firmy), Czechach i Słowacji.