PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Auchan nie chce być już detalistą, ale "projektantem"

Autor: dlahandlu.pl 14 stycznia 2020 12:16

Auchan nie chce być już detalistą, ale "projektantem" Fot. Shutterstock.com

W ramach „Auchan 2022”, Auchan Retail zaczyna dostosowywać swój model działania, ofertę i organizację firmy do nowych oczekiwań konsumentów. Projekt opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to bycie wzorcowym detalistą w odniesieniu dla tego, co dobre, zdrowe i lokalne poprzez wybór odpowiedzialnej społecznie oferty. Drugi - tworzenie relacji i doświadczeń w celu poprawy jakości życia konsumentów. Częścią planu jest również redukcja etatów we Francji. Spółka podała, że pracę straci 517 pracowników.

Auchan Retail chce wyjść poza tradycyjną rolę detalisty stając się niejako "projektantem" i dokonując selekcji produktów, które znajdą się w ofercie. 

Auchan chce stać się punktem odniesienia dla konsumentów poszukujących żywności lokalnej przy zachowaniu różnorodności oferty, by sprostać w ten sposób  oczekiwaniom w zakresie trendów żywieniowych. Detalista będzie stawiać wyłącznie na sprawdzone lokalne produkty i będzie ściśle współpracować z producentami. W 2022 r. celem sieci jest wzrost obrotów, osiągnięty właśnie dzięki sprzedaży lokalnych produktów.

Identyfikowalność produktu zostanie wzmocniona, a jego skład i pochodzenie staną się bardziej przejrzyste. Mając to na uwadze, Auchan Retail przyłączył się więc do projektu etykietowania produktów spożywczych, zainicjowanego przez francuski think-thank Agro-Agri.

Producenci współpracujący z siecią będą zobowiązani do poszanowania środowiska naturalnego i dobrostanu zwierząt. Liczba odpowiedzialnych społecznie dostawców wzrośnie, aby osiągnąć liczbę 1500 na całym świecie w 2022 r. (250 we Francji) w porównaniu do około 500 obecnie (150 we Francji). Aby to osiągnąć, Auchan będzie zawierać partnerstwa z producentami działającymi w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju.

Sieć będzie także edukować konsumentów w zakresie wartości odżywczych produktów. Etykiety Nutri-Score znajdą się na wszystkich produktach marki własnej. We Francji  system ten pojawia się już na 6319 produktów marki własnej. Auchan Retail będzie również rozwijać współpracę z Instytutem Ludwika Pasteur w Lille, by wspierać klientów w zakresie zdrowego odżywiania (edukacja, aktywności w sklepie).

Auchan opracuje także nową ofertę produktów, zobowiązując swoje zespoły do ​​kontynuowania i przyspieszenia ich reformulacji. W 2019 r. ponad 700 artykułów marki własnej Auchan przeszło reformulację. Klienci i dostawcy będą oceniać nowe receptury. Każdy produkt, który nie otrzymał minimalnej oceny 3/5 od klientów (4/5 w 2022 r.) zostanie poprawiony, zastąpiony lub wycofany.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,88

  • Śr

    4,36

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7939
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.