Auchan ponosi koszty transformacji biznesu, stawia na digitalizację

Autor: dlahandlu.pl 4 września 2018 10:47

Auchan ponosi koszty transformacji biznesu, stawia na digitalizację Fot. Shutterstock.com

W pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. Grupa Auchan Retail wygenerowała przychody w wysokości 25,1 mld euro, czyli na porównywalnym poziomie rdr. przy stałym kursie wymiany, a o 3,2 proc. niższe przy bieżącym kursie. Trudności na rynkach we Francji, Rosji i we Włoszech oraz wydatki operacyjne związane z program transformacji sieci Auchan (łącznie 112 mln euro w pierwszych sześciu miesiącach roku) miały negatywny wpływ na wyniki grupy. EBITDA wyniosła 619 mln euro, co stanowi spadek o 22,8 proc.

Zysk operacyjny wyniósł 117 mln euro wobec 225 mln euro na koniec czerwca 2017 roku.

Grupa Auchan Retail w pierwszej połowie 2018 roku zawarła szereg umów o współpracy, zarówno we Francji, jak i na całym świecie. Powołano do życia platformę Horizon, czyli owoc sojuszu zakupowego Auchan Retail, Groupe Casino, METRO i Schiever. Niedawno dołączyła do niego hiszpańska grupa DIA. Horizon jest jedną z największych międzynarodowych platform współpracy z dostawcami, obejmującą ponad 40 krajów w Europie, Azji i Ameryce Południowej.

Auchan Retail stawia na rozwój sieci sklepów convenience: grupa otworzyła 250 nowych
punktów sprzedaży, z których 94 proc. stanowiły właśnie placówki typu convenience lub ultra-convenience. W Chinach pod szyldem Auchan Minute na koniec czerwca br. działało 246 punktów

Grupa kontynuowała integrację szyldów w kierunku jednej marki w każdym kraju, także w Polsce. Prawie 50 proc. sklepów jest już po rebrandingu. Jak podaje spółka wzrost liczby klientów i przychodów tych sklepów będzie widoczny w miarę upływu czasu, a ich obroty rosną między 2 proc. a 12 proc., w zależności od kraju (w ciągu sześciu miesięcy od zmiany szyldu).

We Francji zakończono przekształcanie sklepów Simply Market w markę Auchan Supermarché.
Ta zmiana przyczyniła się do zwiększenia udziału Auchan w rynku supermarketów w
pierwszej połowie roku. Dobre wyniki zanotował także kanał e-commerce (Auchan Direct) - liczba zamówień internetowych w Paryżu wzrosła o 25 proc. w tym okresie. 

Auchan stawia również na Chiny jako bardzo perspektywiczny dla grupy rynek, drugi pod względem sprzedaży po francuskim. W Chinach sieć inwestuje również w nowoczesne rozwiązania w zakresie e-commerce. Kontrolowany przez Auchan chiński operator hipermarketów Sun Art (479 sklepów) we współpracy z Alibabą wdraża usługę dostaw świeżej żywności w czasie poniżej 1 godziny, w promieniu 3 km od danego hipermarketu. Na razie usługa obejmuje 165 sklepów w 93 miastach.

Auchan kładzie także nacisk na digitalizację biznesu. Współpracuje z Alibabą i Salesforce, aby koordynować i zarządzać relacjami z klientami. W ramach dążenia do przyspieszenia procesu cyfryzacji grupa rozszerzyła podjętą dwa lata temu współpracę z Google. 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6017
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.