Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Auchan poprawia w Polsce rentowność

W 2020 r. wynik sprzedażowy Auchan w Polsce poprawił się o 156 mln zł, w efekcie czego spółka osiągnęła 237 mln zł zysku ze sprzedaży. Rok temu było to 81 mln zł. W 2019 roku rachunek zysków i strat firmy wykazywał stratę netto w wysokości 14,1 mln zł.
Reklama

- Rok 2020 pokazał, że osiągnęliśmy stabilną bazę do realizacji strategii napisanej do roku 2022. Jestem pewien, że mając potrzeby klienta-mieszkańca w centrum naszej uwagi oraz ekipę pełnych pasji współpracowników uzyskamy dobrą dynamikę dalszego rozwoju – mówi Gérard Gallet, dyrektor Generalny Auchan w Polsce. Redukcja zadłużenia i obniżenie stóp procentowych pozwoliły na dalsze obniżenie kosztów finansowych. 

165 mln zł zysku

Dzięki poprawie wyniku sprzedaży sieć Auchan zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 165 mln zł. Jednocześnie firma zapłaciła 29 mln zł podatku CIT, a łączna kwota odprowadzonych za 2020 rok podatków i składek ZUS wyniosła 718 mln zł.

Przychody ze sprzedaży Auchan wyniosły 11 035 mln zł i są stabilne w porównaniu do 2019 roku.

W 2020 roku Auchan zarządzało 102 sklepami w Polsce: 70 hipermarketami i 32 supermarketami. Auchan Retail Polska jest częścią sieci Auchan Retail – obecnej w 12 krajach. W 2019 roku firma Auchan zarządzała w Polsce 106 sklepami, w tym 74 hipermarketami, 32 supermarketami. Sieć ogłosiła, że zamyka 4 z posiadanych hipermarketów.

W 2020 roku spółka realizowała założone w strategii Auchan 2022 cele: wzrost rentowności dzięki poprawie zarządzania działalnością operacyjną, ograniczenie działalności w miejscach generujących straty, rozwój digitalu i e-commerce. Firma otworzyła 3 sklepy pod marką Easy Auchan na stacjach paliw BP jako test nowego formatu..

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.