Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Auchan potrzebuje nowego otwarcia?

Auchan Retail Polska postawiło na kluczowe zmiany personalne. To sygnał, że nie składa broni i podejmie się realizacji planów, których dotąd nie udało się wcielić w życie.
Reklama
  • W tym roku mija 25 lat obecności Auchan na polskim rynku. Francuski detalista w tym czasie zainwestował w naszym kraju 8 mld zł i stworzył 20 tys. miejsc pracy. Sieć ma 116 punktów stacjonarnych oraz rozwija auchandirect.pl w dwóch miastach: Warszawie i Wrocławiu. Tylko w ub.r. obsłużyła 150 mln paragonów i współpracowała z 2200 dostawcami
  • Jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem - wciąż nie udało się przyspieszyć rozwoju franczyzowej odnogi biznesu. Detalista upatruje szansy na nowe otwarcie w zmianach na kluczowych stanowiskach

W czerwcu br. spółka Auchan Polska dokonała oficjalnych zmian w zarządzie. Na stanowisku prezesa zarządu Gerarda Galleta, który sprawował tę funkcję od 2018 roku, zastąpił Benoit Lheureux. Gallet pozostaje członkiem zarządu. Auchan ma też nowego wiceprezesa - to David Mulliez. 

Obecnie Auchan Retail Polska to 116 punktów sprzedaży – hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych (Moje Auchan) i typu convenience store (koncept Easy Auchan na stacjach bp, który działa od końca ub.r.) oraz sprzedaż e-commerce poprzez AuchanDirect.pl.

Na koniec września 2020 roku w Auchan Polska było zatrudnionych 18 844 pracowników to o 900 mniej niż na koniec września 2019 roku (19 748). Oznacza to spadek o 4,6 proc.

Fokus na digitalizację

- Rok 2020 był przełomowy dla rozwoju Auchan w obszarze e-commerce. Wielu klientów dokonało swoich pierwszych zakupów online w efekcie pandemii, a biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można się spodziewać, że nadal chętnie będą go wybierać. Sprzedaż przez Internet jest obecnie jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju. W nadchodzącym okresie chcemy skupić się na doskonaleniu strony operacyjnej naszych usług, m.in. skróceniu czasu dostaw od momentu zamówienia oraz zwiększeniu dostępności oferowanych produktów – mówiła niedawno Małgorzata Piekarska, dyrektorka Marki/Klienta/Data/Digital/ IT/Projektów Auchan Retail Polska.

Dyrektor Auchan wskazała też, że sieć w br. roku uruchomiła e-sklep z dostawą do domu we Wrocławiu. Dodatkowo firma dostarcza zakupy artykułów niespożywczych z Auchan w całej Polsce dzięki współpracy z Allegro. Z kolei partnerstwo z Glovo pozwoliło firmie na uruchomienie dostaw zakupów z 64 sklepów w Polsce. Firma rozwija też usługę click&collect czyli odbioru przy sklepie lub w lodówkomacie. W ostatnim czasie uruchomiono 30 nowych punktów w 6 miastach: Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (23)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.