PARTNER PORTALU

Auchan potrzebuje nowego otwarcia?

Autor: MW, dlahandlu.pl 22 czerwca 2021 09:15

Auchan potrzebuje nowego otwarcia? Auchan chce zrealizować swoje plany, fot. Shutterstock

Auchan Retail Polska postawiło na kluczowe zmiany personalne. To sygnał, że nie składa broni i podejmie się realizacji planów, których dotąd nie udało się wcielić w życie.

  • W tym roku mija 25 lat obecności Auchan na polskim rynku. Francuski detalista w tym czasie zainwestował w naszym kraju 8 mld zł i stworzył 20 tys. miejsc pracy. Sieć ma 116 punktów stacjonarnych oraz rozwija auchandirect.pl w dwóch miastach: Warszawie i Wrocławiu. Tylko w ub.r. obsłużyła 150 mln paragonów i współpracowała z 2200 dostawcami
  • Jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem - wciąż nie udało się przyspieszyć rozwoju franczyzowej odnogi biznesu. Detalista upatruje szansy na nowe otwarcie w zmianach na kluczowych stanowiskach

W czerwcu br. spółka Auchan Polska dokonała oficjalnych zmian w zarządzie. Na stanowisku prezesa zarządu Gerarda Galleta, który sprawował tę funkcję od 2018 roku, zastąpił Benoit Lheureux. Gallet pozostaje członkiem zarządu. Auchan ma też nowego wiceprezesa - to David Mulliez. 

Obecnie Auchan Retail Polska to 116 punktów sprzedaży – hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych (Moje Auchan) i typu convenience store (koncept Easy Auchan na stacjach bp, który działa od końca ub.r.) oraz sprzedaż e-commerce poprzez AuchanDirect.pl.

Na koniec września 2020 roku w Auchan Polska było zatrudnionych 18 844 pracowników to o 900 mniej niż na koniec września 2019 roku (19 748). Oznacza to spadek o 4,6 proc.

Fokus na digitalizację

- Rok 2020 był przełomowy dla rozwoju Auchan w obszarze e-commerce. Wielu klientów dokonało swoich pierwszych zakupów online w efekcie pandemii, a biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można się spodziewać, że nadal chętnie będą go wybierać. Sprzedaż przez Internet jest obecnie jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju. W nadchodzącym okresie chcemy skupić się na doskonaleniu strony operacyjnej naszych usług, m.in. skróceniu czasu dostaw od momentu zamówienia oraz zwiększeniu dostępności oferowanych produktów – mówiła niedawno Małgorzata Piekarska, dyrektorka Marki/Klienta/Data/Digital/ IT/Projektów Auchan Retail Polska.

Dyrektor Auchan wskazała też, że sieć w br. roku uruchomiła e-sklep z dostawą do domu we Wrocławiu. Dodatkowo firma dostarcza zakupy artykułów niespożywczych z Auchan w całej Polsce dzięki współpracy z Allegro. Z kolei partnerstwo z Glovo pozwoliło firmie na uruchomienie dostaw zakupów z 64 sklepów w Polsce. Firma rozwija też usługę click&collect czyli odbioru przy sklepie lub w lodówkomacie. W ostatnim czasie uruchomiono 30 nowych punktów w 6 miastach: Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi.


  • Ck 2021-06-23 14:58:33

    Ile można budować sklepów budowlanych? U mnie w Kielcach jest 7, a ruch jest w trzech, w dwóch średni, w dwóch marny. Za chwilę i budowlane będą się martwić o przetrwanie. Dziś jest popyt, a za rok, dwa, trzy upadek. Kiedyś hipermarkety też były popularne i zarabiały dużo kasy, teraz ich czas się skończył i to z ich winy.

  • Fliziarz 2021-06-23 12:04:17

    @Rad,

    a czemu niby lokazlizacje, szczególnie te atrakcyjnie nie miałyby zostać przejęte przez Leroy? Wszystko zostanie w rodzinie. Dzisiaj spożywka, jutro budowlanka, a patrząc jak sobie radzą sklepy z segmentu DIY, wychodzi im to zdecydowanie lepiej niż w odniesieniu do Auchana w jego obecnej formie tzn. market na kilka tysięcy m2, kilka otwartych kas do których są permanentne kolejki i co odpycha jeszcze bardziej potencjalnego klienta - ceny produktów oraz coraz gorsze zatowarowanie sklepu.

  • Pablo 2021-06-23 11:57:43

    @Rad, powiadasz, że Auchana nikt nie przejmie. Sieci handlowej może i nie, grunty o których wspomniałeś już tak. Nikt wszak nie powiedział, że działka gdzie stoi market ma do końca świata znajdować się taki przybytek. Deweloperka czeka na atrakcyjne grunty a lokazacje Auchan w wielu przypadkach są atrakcyjniejsze niż ich oferta produktowa i cenowa. Nie wiem czy pracujesz "u Francuzów", ale tylko ślepiec nie widzi jak od lat Auchan znajduje się na równi pochyłej. To nie jest ten sam sklep co kiedyś. Jeden z moich przedmówców napisał, że Auchan przespał swój czas. Nie trzeba być wystarczająco bystrym by dostrzec, że w ostatnich latach w sposób znaczący zmieniły się zwyczaje zakupowe polskiego społeczeństwa. Można również usilnie żyć w kłamstwie i wierzyć, że stanowi ono prawdę objawioną, czego twoje dwie poniższe wypowiedzi są najlepszym przykładem. Spokojnego dnia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (23)



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9074
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.