Auchan z nowym konceptem hipermarketu. Pierwszy taki stanął w Piasecznie (zdjęcia)

- Wymyślenie hipermarketu na nowo – taki cel postawiliśmy sobie przystępując do prac nad wdrażaną dziś nową koncepcją – mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. Mamy świadomość jak dynamicznie ewoluuje świat konsumenta, a to wymaga także ewolucji konceptów sprzedażowych. Chodzi nie tylko o zastosowanie nowych technologii, innowacyjnych rozwiązań, czy budowanie oferty z myślą o wyborach coraz bardziej świadomego konsumenta, ale też o stworzenie przyjaznej, komfortowej przestrzeni, w której zupełnie nowe doświadczenia zakupowe będą źródłem przyjemności i wielu pozytywnych emocji. Przeprowadzenie tak gruntownej przebudowy hipermarketu było dużym wyzwaniem dla ekipy sklepu w Piasecznie przez ostatnie kilka miesięcy. Nie mam wątpliwości, że ten efekt zostanie doceniony także przez naszych klientów.

Hipermarket wymyślony na nowo
Jednym z podstawowych założeń nowego konceptu było przekształcenie hipermarketu w sposób, który pozwoli klientom czuć się w nim bardziej komfortowo. Ścieżki zakupowe zaprojektowane zostały tak, by pozwolić na wybór krótszej lub dłuższej drogi, w zależności od preferencji klienta w danej chwili. Uwzględniają też różne zintegrowane misje zakupowe - zapewniając przy tym klientom przyjemność odkrywania, czy dodatkowe atrakcje - dzięki punktom animacji dla rodzin i dzieci, które przecinają trasy zakupowe. W Strefie Kuchnia obejrzeć można pokazy przygotowywania potraw i przetestować produkty z oferty AGD, a w specjalnie zaprojektowanej dla dzieci strefie animacji wziąć udział w kreatywnych warsztatach, obejrzeć pokaz zabawek, czy po prostu dobrze spędzić czas w przyjaznej atmosferze.

Zmiany w umeblowaniu sklepu, zwłaszcza wprowadzenie niższych mebli i o zróżnicowanej wysokości, powodują, że w dziale warzyw i owoców klient poczuje się jak na targu, z kolei w dziale z alkoholem, jak w sklepie specjalistycznym. Tu klienci będą też mogli zasięgnąć porady sommeliera. Szafy chłodnicze do sezonowania mięsa pojawiły się w dziale mięsnym. Kąciki Konesera z ofertą wyselekcjonowaną zostały wyróżnione w każdym z działów spożywczych i podkreślają charakter premium tej oferty, w tym strefy BIO.

Nowy układ hipermarketu – strefy pełne życia
Zmianą wprowadzoną zgodnie z nowym konceptem jest stworzenie nowego układu specjalnych stref, dostępnych wprost z obu wejść do sklepu, tak by inspirować klientów na początku ich ścieżki zakupowej.

Czytaj więcej
Choinki charytatywne od Auchan. Co to za akcja?
Po lewej stronie od wejścia pojawiła się Strefa BISTRO oraz rozbudowany Świat Produktów Świeżych, a po prawej stronie sklepu nowa Strefa Home & Deco oraz Strefy Sezonowe, w których zmieniające się sezonowe produkty i aranżacje wnoszą efekt nowości.

Świat Produktów Świeżych
Zmiany przeszła też strefa dedykowana produktom świeżym - w tym produktów PEWNI DOBREGO, pochodzących z upraw i hodowli kontrolowanych, bez antybiotyków i pestycydów. Nowością jest tu rozbudowana część gastronomiczna, czyli Strefa BISTRO, w której znajdują się Stekowania, Pizzeria, Pierogarnia i Cukiernia.
Świat Produktów Przemysłowych
Wejście po prawej stronie na halę sprzedaży prowadzi wprost do Strefy Home & Deco oraz Stref Sezonowych. Ich atrakcyjność wynika z doboru asortymenu, bogatej oferty, jak i samej aranżacji przestrzeni oraz stref sezonowych zmieniających się średnio co dwa tygodnie.

Recyklomat w Auchan w Piasecznie
Dodatkowo w sklepie uruchomiono recyklomat, który pozwala na zbieranie opakowań szklanych oraz butelek plastikowych, a w przyszłości również puszek aluminiowych. Klient ma również możliwość dokonywania zakupów do własnego opakowania, zwłaszcza na Działach Tradycyjnych (na wagę). Sklep nie marnuje żywności - specjalna strefa “Nie marnujemy-ratujemy!” oferuje produkty z krótką datą ważności po bardzo niskich cenach.
