Badanie: 41 proc. pracujących zdalnie miało dodatkowe koszty zorganizowania przestrzeni do pracy
Dodatkowe koszty na zorganizowanie przestrzeni do pracy w domu, czyli zakup biurka, wygodnego krzesła, laptopa czy drukarki, poniosło 41 proc. pracujących zdalnie - wynika z badania. Większość firm nie zwróciła pracownikom poniesionych kosztów - dodano.
Według badania, najczęściej wydatki na zaaranżowanie przestrzeni do pracy w swoim domu poniosły osoby od 18. do 24. roku życia - w tej grupie 64 proc. kupiło nowy produkt po przejściu na home office, natomiast wśród 25-34-latków było to 28 proc. Większość pracowników nie mogła liczyć na zwrot kosztów. 4 na 10 pracodawców partycypowało w finansowaniu sprzętu do pracy zdalnej. Jeszcze mniej, bo 17 proc. pracodawców wzięło na siebie pokrycie części opłat za internet czy prąd, ponoszonych przez pracowników po przejściu na pracę zdalną - podaje Personnel Service.
Firma zwraca uwagę, że brakuje odpowiednich regulacji prawnych, które w jasny sposób porządkują kwestię zakupu wyposażenia miejsca do pracy w domu i związanymi ze zdalnym wykonywaniem obowiązków opłatami eksploatacyjnymi. W konsekwencji pracownicy nie wiedzą, czy mogą zwrócić się do pracodawcy z wnioskiem o udział w kosztach.
Przeczytaj także:
"Wydawać by się mogło, że kwestia wyposażenia pracownika w odpowiedni sprzęt, gdy wysyłamy go na pracę zdalną, jest oczywista. W praktyce okazało się jednak, że tempo w jakim firmy przechodziły na home office powodowało, że część pracowników sprzęt kupowała sama lub korzystała z prywatnego. Można to tłumaczyć ekstremalnymi warunkami, z którymi mieliśmy do czynienia wiosną, ale już teraz, po prawie roku przyszedł moment, żeby to uregulować" - stwierdził cytowany w komunikacie prezes Personnel Service Krzysztof Inglot.
Zaznaczył, że w ostatnich dniach Parlament Europejski dał zielone światło Komisji Europejskiej do wydania dyrektywy o prawie do bycia offline, co oznacza, że pracownicy będą mieć podstawę prawną, by nie zajmować się sprawami zawodowymi w czasie wolnym od pracy. "To oczywiście jeden z elementów regulacji pracy zdalnej, równie istotny jak kwestia kosztów ponoszonych na home office przez pracowników" - powiedział.
Zauważył też, że przeprowadzone badanie potwierdza, jak istotną kwestią są odpowiednie regulacje, które w jasny sposób wskażą, za co obie strony powinny płacić.
Sondaż zrealizowano w dniach 20-23 listopada 2020 r. metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie 1049 osób.
Obecnie przedsiębiorcy mogą kierować pracowników do pracy zdalnej w okresie obowiązywania stanu epidemicznego lub stanu epidemii oraz do trzech miesięcy po ich odwołaniu. Podstawą jest tzw. ustawa covidowa z marca. Żeby rozwiązania dotyczące pracy zdalnej wprowadzić na stałe, potrzebna jest nowelizacja Kodeksu pracy.(


- Pn 20:30 Kaufland zmieni paragony również w Polsce?
- Pn 20:19 Rusza inwestycja Napollo w Gorzowie Wlkp. Wśród najemców Biedronka i Pepco
- Pn 18:07 Z Coca-Coli do Juice Plus - Stuart Kronauge CEO w firmie Juice Plus+
- Pn 17:58 Semeniuk: obniżka VAT dla gastronomii pozytywnie wpłynie na branżę
- Pn 17:21 Poczta Polska zatrudnia więcej kobiet niż mężczyzn, średni staż pracy to 17 lat
- Pn 17:20 Grupa Żywiec: W ciągu kilku tygodni zebraliśmy 40 tys. butelek zwrotnych
- Pn 16:42 W Finlandii rozpoczął się 3-tygodniowy lockdown
- Pn 16:33 Prezes ZUS: przygotowujemy wypłaty czternastej emerytury
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
-
Grupa Piotr i Paweł: Sąd oddalił zażalenia na zatwierdzenie układów
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Rząd: Polsce przysługuje prawo wniesienia skargi do Trybunału Sprawiedliwości UE ws. czeskich półek
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.